Skip to content

پرس برک ارزان

آموزش

یکی از انواع پرس برک ارزان، پرس برک CNC است که فرایند خمکاری را از طریق فک متحرک و قرار عقب کنترل کرده و برای این کار اپراتور نیاز دارد تا فقط تعداد قطعات خم و زاویه خمش را وارد کند؛ در این حالت فرایند خم به کمک کنترلر CNC به ساده‌ترین حالت ممکن انجام می‌شود.

تفاوت اصلی نمونه‌های مختلف این نوع پرس برک، در تعداد محورهای تحت کنترل CNC است؛ به طور کلی پرس برک CNC بین 3 تا حداکثر 14 محور را می‌تواند تحت کنترل داشته باشد.

امروزه انواع پرس برک در ایران جایگزین خم کن دستی و یا برقی در مدل‌های قدیمی شده است. در این مقاله تلاش شده تا با ارائه نکات لازم به تصمیم‌گیری صاحبان صنایع مختلف برای انتخاب و خرید دستگاه پرس برک ارزان کمک کند.

مطالعه مقاله: پرس برک دست دوم

نکات مهم در خرید پرس برک CNC

در خرید پرس برک ارزان تفاوتی ندارد که از چه برندی استفاده می‌شود، بلکه لوازم مصرفی هیدرولیک از جمله شیرهای پروپرشنال و برند آنها از اهمیت به سزایی در کیفیت خم پرس برک خواهد داشت.

قبل از خرید پرس برک (press brake) باید محورهای مورد نیاز برای دستگاه تعیین شود تا بتوانید دستگاه پرس برک را خریداری نمایید.

بیشتر بدانید: پرس برک ارزان

گزینه‌های خرید دستگاه پرس برک ارزان 

در حال حاضر شرکت‌ها برای انتخاب پرس برک ارزان 5 گزینه پیشرو دارند:

  • پرس برک ایرانی
  • پرس برک چینی
  • پرس برک ترکیه‌ای
  • پرس برک اروپایی
  • پرس برک دست دوم

بیشتر بدانید: تیغه پرس برک چیست؟

پرس برک ارزان
پرس برک ارزان

در ادامه 5 گزینه از ماشین‌آلات صنعتی پرس برک، نکات و موارد لازم بر اساس اطلاعات تجربی به منظور انتخاب بهتر در خرید دستگاه پرس برک آورده شده است:

خم کن ایرانی

در بازار امروز شرکت‌های زیادی در زمینه تولید خم کن فعالیت دارند؛ اما به دلیل نبود تجهیزات کافی برای خم فلزات قادر به ساخت دستگاه پرس برک نیستند. برای مطالعه مقاله پرس برک چیست روی لینک کلیک کنید.

یکی از نقاط قوت خرید دستگاه خم کن از برند ایرانی، قیمت کمتر و زمان تحویل کوتاه‌تر است؛ ولی نقاط ضعفی هم مانند موارد زیر مطرح است که ممکن است انتخاب صنعتگران نباشد. این موارد عبارت‌اند از:

  • تیراژ پایین تولید و بهره‌وری پایین
  • هزینه‌های جانبی بالا مانند هزینه نگهداری زیاد، کیفیت خم نامطلوب و خرابی مکرر
  • کیفیت پایین خمکاری به معنی یکسان نبودن زوایا در نقاط مختلف ورق
  • دقت پایین به دلیل ضعف طراحی
  • عدم وجود ابزار ماشین‌کاری دقیق

خم کن ایرانی برای تولیدات کم حجم، ضخامت بالای 10 میل و نیاز کمتر به دقت زاویه مانند تولیدکنندگان قالب بتن و یا پایه چراغ‌های روشنایی 8 وجهی و … توصیه می‌شود.

بیشتر بدانید: آشنایی با دستگاه برک خم

پرس برک ترکیه‌ای

دستگاه پرس برک ساخت کشور ترکیه تقریبا از سال 2007 وارد کشور شد و در نبود برندهای اروپایی و وجود برندهای متفرقه توانست جای خود را در میان شرکت‌های ایرانی پیدا کند؛ در واقع دستگاه برک خم CNC بیشتر توسط شرکت‌های ترکیه‌ای در ایران رواج پیدا کرد.

بسیاری از شرکت‌های ایرانی شروع به خرید پرس برک ترکیه‌ای کردند؛ اما مشکلی که ابتدای شروع کار نمایندگی‌ها در زمینه فروش این ماشین‌آلات وجود داشت، خدمات پس از فروش ضعیف بود که در سال‌های بعدی در بعضی از نمایندگی‌ها این مشکل رفع شد.

این دستگاه به دلیل حفظ دقت اولیه خمکاری و همچنین استفاده از قطعات و تجهیزات مرغوب اروپایی دارای کیفیت خمکاری بالا و هزینه نگهداری پایین است که جزو نقاط قوت آنها به شمار می‌رود.

در مجموع می‌توان گفت که پرس برک ساخت ترکیه برای صنایعی با تیراژ بالا و کارهای با دقت بالا مانند شرکت‌های تهویه مطبوع، آسانسور سازی، تابلو برق، تجهیزات آشپزخانه صنعتی، تجهیزات هتلینگ بیمارستان و … مناسب است.

از نظر ارزش‌گذاری، قیمت و کیفیت دستگاه پرس برک ترکیه‌ای نسبت به سایر برندها مناسب‌تر است.

بیشتر بخوانید: کاربرد خمکاری ورق فلزی

پرس برک اروپایی

امروزه شرکت‌های اروپایی همانند گذشته در صنعت ماشین‌سازی پیشرو هستند و در میان صنعتگران بازار ایران، دستگاه پرس برک خم اروپایی خرید و فروش می‌شود.

از طرفی دستگاه پرس برک ترکیه‌ای تا حدود زیادی جای انواع دیگر را با قیمت بسیار کمتری پر کرده‌اند با این تفاوت که دستگاه برک خم اروپایی دستگاهی است که دارای دقت اولیه بسیار بالا و هزینه نگهداری بسیار پایین و همچنین برای چندین نسل خواهد بود.

این دستگاه‌ها برای صنایع بزرگی که نیاز به دستگاه‌های بسیار دقیق دارند، گزینه بسیار مناسبی است؛ ولی با این حال در برخی از موارد پرس برک برند ترکیه‌ای می‌تواند جایگزین خوبی باشد.

نکته‌ای که باید توجه کرد این است که برندهای اروپایی دارای تکنولوژی انحصاری هستند؛ بنابراین اختلاف قیمت دستگاه اروپایی با برندهای ترکیه‌ای منطقی به نظر می‌آید ولی بخشی از قیمت نهایی دستگاه نیز به دلیل هزینه‌های بالای شرکت‌های اروپایی مانند دستمزد و سود قابل توجهی است که دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: خمکاری ورق نازک چیست؟

پرس برک دست دوم

بعضی از مشتریان دستگاه پرس برک به علت کمبود نقدینگی و یا حجم کاری پایین ترجیح می‌دهند که به جای برندهای اروپایی و یا سایر برندهای ایرانی و چینی، دستگاه پرس برک ارزان و دست دوم تهیه کنند.

مشکل عمده دستگاه‌های اروپایی دست دوم، بیشتر سیستم کنترل قدیمی و مستهلک بودن آنهاست و البته برخی از مشتریان از عملکرد دستگاه‌های کم کارکرد رضایت دارند و همچنان جزو گزینه‌های انتخاب پرس برک مطرح است.

نمونه‌های چینی که در بازار به صورت دست دوم وجود دارند اغلب به علت کیفیت مطلوب در خم کاری، توسط صاحبان آنها برای فروش عرضه می‌شود و لذا خرید آنها توصیه می‌شود.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد دستگاه پرس برک دست دوم روی لینک کلیک کنید.

پرس برک ارزان
پرس برک ارزان

پرس برک چینی

همان‌طور که می‌دانید کشور چین یکی از مهم‌ترین قطب‌های اقتصادی دنیا است؛ ایرانیان بیشتر از هر کشور دیگری در جهان با کالاهای چینی آشنا هستند و امروزه به هرجا که نگاه کنید، رد پایی از کالاهای چینی همه جا مشاهده می‌شود.

محصولات تولیدی چین با توجه به ارائه خدمات پس از فروش اصولی، تکنولوژی جدید به کار رفته، کیفیت بالا و از همه مهم‌تر قیمت تمام شده ارزان باعث شده که در بازار داخلی ما طرف‌داران زیادی پیدا کنند؛ دستگاه پرس برک ارزان و با کیفیت چینی نیز در میان مشتریان این دستگاه در بازار کشور از این قاعده مستثنی نیست.

در چند سال اخیر شرکت‌های بازرگانی انواع دستگاه پرس برک ارزان چینی را وارد بازار ایران کرده‌اند و برندهای مختلف تعداد زیادی از پرس برک چینی را به بازار کشور عرضه می‌کنند.

قیمت تمام شده دستگاه چینی که در ایران به مشتریان تحویل داده می‌شود، نسبت به سایر پرس برک‌هایی که از کشورهای دیگر وارد می‌شوند، ارزان‌تر است.

دستگاه پرس برک ارزان در شرکت روتک از کشور چین وارد بازار کشور شده و از نظر کیفیت و دقت عملیات کار خمکاری برای مشتریان عزیز ضمانت می‌شود.

بیشتر بخوانید: سنبه ماتریس پرس برک

خرید دستگاه پرس برک ارزان

در پایان باید گفت با توجه به افزایش دانش مشتریان و همچنین محدودیت ساخت دستگاه پرس برک ارزان در ایران، شرکت‌های عرضه کننده باید از ماشین‌آلات با کیفیتی برای تولید خود استفاده کنند تا بتوانند در بازار رقابت کنند.

از طرفی وجود دستگاه‌های پیشرفته سبب افزایش بهره‌وری تولیدکنندگان خواهد شد؛ بنابراین انتخاب ماشین‌آلات مناسب برای کسب‌وکار موردنظر اهمیت زیادی پیدا کرده است.

شرکت روتک با سابقه ی درخشان، سال‌ها در زمینه فروش انواع دستگاه حکاکی و برش فلزات و غیرفلزات و لیست قیمت دستگاه جوش لیزر و همچنین دستگاه پرس برک فعالیت می‌کند؛ برای اطلاع از شرایط خرید و قیمت دستگاه برک خم با کارشناسان روتک با شماره 02148000090 تماس بگیرید.

انواع دستگاه پرس برک ارزان کدام است؟

پرس برک ایرانی
-پرس برک چینی
-پرس برک ترکیه‌ای
-پرس برک اروپایی
-پرس برک دست دوم

نکات مهم برای خرید دستگاه پرس برک ارزان چیست؟

-لوازم مصرفی هیدرولیک از جمله شیرهای پروپشنال و برند آنها
-تعیین محورهای مورد نیاز برای دستگاه