Skip to content

تنظیمات پیشرفته پارامترهای چیلر دستگاه برش لیزری

قطعات لیزر

همان طور که در مقالات قبل درباره نحوه تنظیم ترموستات چیلر دستگاه برش لیزری گفته شد در این مقاله قصد داریم درباره تنظیمات پیشرفته پارامترهای چیلر در سه حالت مختلف توضیح دهیم.

در جدول زیر تنظیمات مختلف چیلر دستگاه لیزر در سه حالت آورده شده است:

ردیف کد آیتم حالت 1 حالت 2 حالت 3 تنظیمات دمای کارخانه  T-503 تنظیمات دمای کارخانه  T-504
1 F0 تنظیمات دما 28 25 25 25
2 F1 مقادیر تفاوت دما 3- 2- 2-
3 F2 چرخه خنک کننده 5.0 0.2 1.0 0.8 0.3
4 F3 روش کنترل 1 0 0 1 0
5 F4 اخطار دمای آب بالا 10 5 4 10 10
6 F5 اخطار دمای آب پایین 10 10 14 15 15
7 F6 اخطار دمای محیط بالا 45 45 45 45 45
8 F7 رمز 8 8 8 8 8
9 F8 بیشترین دمای آب مجاز 31 30 30 30 30

10

F9

کمترین دمای آب مجاز

25

5

5

20

20

مشخصات چیلر دستگاه لیزر

دمای چیلر دستگاه لیزر

حالت 1 : دمای آب داخل چیلر به وسیله حالت هوشمند چیلر کنترل می شود.

 دمای آب مورد نیاز باید بین 25  درجه  سانتی‌گراد و 31 درجه سانتی‌گراد باشد. سعی کنید دمای محیط را ثابت نگه دارید، زیرا  وقتی دمای آب 3 درجه کمتر از دمای محیط  شود، نوسانی بیشتر یا کمتر از 5 درجه سانتی‌گراد نخواهیم داشت.

وقتی دمای آب چیلر دستگاه لیزر  10 درجه سانتی‌گراد بیشتر یا کمتر از دمای هدف شود. اخطاری نمایش داده می‌شود. به عبارتی دیگر وقتی دمای محیط 30 درجه سانتی‌گراد باشد و دمای آب خنک کن بین 27.5 درجه سانتی‌گراد و 26.5 درجه سانتی‌گراد باشد، اگر دمای محیط بالاتر از 35.5 درجه سانتی‌گراد شود، دمای آب بین 28 درجه سانتی‌گراد و 27  درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

حالت 2: دمای آب داخل چیلر  به وسیله حالت دستی چیلر لیزر کنترل می شود.

 دمای آب مورد نیاز ثابت روی 28  درجه سانتی‌گراد است و نوسانی بیشتر یا کمتر از 2 درجه سانتی‌گراد وجود ندارد زمانی که دمای آب از حالت معمول 5 درجه سانتی‌گراد بیشتر شود، چراغ اخطار دمای آب بالا روشن می‌شود و چراغ اخطار دمای آب پایین زمانی که دمای آب از حالت معمول 10 درجه سانتی‌گراد کمتر شود، روشن خواهد شد.

حالت 3: دمای آب داخل چیلر به وسیله حالت دستی چیلر لیزر کنترل می شود.

 دمای آب مورد نیاز ثابت روی 25 درجه سانتی‌گراد است و نوسانی بیشتر یا کمتر از 1  درجه سانتی‌گراد ندارد. چراغ اخطار دمای بالای آب وقتی دمای آب بیشتر از 30 درجه سانتی‌گراد باشد روشن می‌شود و زمانی که دمای آب کمتر از 10 درجه سانتی‌گراد باشد چراغ اخطار دمای آب پایین روشن خواهد شد.

( در این حالت مقدار دمای محیط اهمیتی ندارد، دمای آب خنک کن در 24 درجه سانتی‌گراد و 26 درجه سانتی‌گراد ثابت است.)

در صورتی که تمایل دارید می‌توانید مقاله ما در مورد تنظیم دمای چیلر در فصل زمستان و تابستان و خطاهای چیلر لیزر را مطالعه بفرمایید. برای خرید چیلر دستگاه لیزر مدل CW5200 نیز می‌توانید با ما تماس بگیرید.

مشخصات چیلر دستگاه لیزر

راهنمای تنظیم چیلر لیزر در فصل زمستان و تابستان

فصل خنکی رو به اتمام است و با نزدیک شدن به فصل گرما، یکی از سوالات اپراتورها در این زمان، وضعیت دمای چیلر لیزر می‌باشد؛ لذا در تیم فنی روتک با توجه به سوالات اخیر همکاران برآن شدیم تا پاسخ جامعی از سوالات ایجاد شده در این مقاله مطرح کنیم تا نگرانی‌ها در این زمینه برطرف شود. ما در مقالات قبلی در رابطه با انواع چیلر دستگاه لیزر و همچنین راهنمای نصب چیلر لیزر نکات مهمی را بیان کردیم که پیشنهاد می‌کنیم حتما قبل از خواندن این مقاله سری به این آن ها بزنید.

راهنمای تنظیم چیلر لیزر در فصل زمستان و تابستان

 راهنمای تنظیم چیلر لیزر

نکته قابل ذکر در تنظیم دمای چیلر دستگاه لیزر این است که نباید به صورت تک بعدی و به این صورت که فقط دمای آب پایین باشد به موضوع نگاه کنید.

در اصل دمای آب باید علاوه بر پایین بودن نسبت به نقطه بحرانی، می‌بایست در تناسب با دمای محیط نیز باشد. به این صورت که اگر در منطقه ای دمای هوا 30 درجه سانتی‌گراد است، دمای آب نباید روی 15 درجه سانتی‌گراد باشد، چرا که این موضوع به جداره ابتدایی و انتهایی تیوب لیزر فشار می‌آورد و احتمال ترک خوردن تیوب لیزر وجود دارد. این مسئله بسیار مهم است و شما باید حتما تنظیمات چیلر را درست انجام دهید.

بدین منظور بسیاری از چیلرهای لیزر دارای دو سنسور هستند که یکی دمای هوا و دیگری دمای آب را اندازه گیری می‌کند؛ لذا اگر چیلر شما دارای دو سنسور است (با باز کردن درب آن و دنبال کردن سیم‌های سنسورها متوجه می‌شوید) ترجیحا به تنظیم دمای چیلر دست نزنید، اما اگر چیلر شما از مدل تک سنسور است، باید با توجه به دمای محیط در تابستان و زمستان دمای آب را تغییر دهید تا اختلاف دمای زیاد، آسیبی به تیوب لیزر وارد نکند. در صورت تمایل می توانید به مقاله تنظیم دمای چیلر دستگاه لیزر مراجعه کنید.

به طور مثال در منطقه ای با دمای هوای 30 درجه سانتی‌گراد، دمای چیلر را برابر با 25 درجه باید در نظر گرفت و از طرفی توجه داشته باشید که دمای چیلر بین 30 تا 35 درجه، در نقطه بالا بوده و بیشتر از آن بحرانی و خطرناک است؛ لذا در صورت مشاهده، نسبت به تنظیم مجدد یا رفع خطا اقدام نمایید. در خصوص نگهداری از چیلر دستگاه لیزر نیز می‌توانید مقاله ارزشمند نگهداری از چیلر لیزر را مطالعه کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم که کلیاتی در رابطه با نحوه تنظیمات چیلر لیزر را بیان کنیم. همچنین در یک مقاله تخصصی با موضوع تنظیمات چیلر دستگاه لیزر نکات فنی را در رابطه با این موضوع به شما آموزش می‌دهیم. در صورتی که سوالی در این زمینه دارید، در قسمت نظرات بپرسید و یا می‌توانید به صفحه سوالات متداول در خصوص چیلر لیزر سری بزنید و سوالات خود را آن جا بپرسید و یا تجربیات خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.

 راهنمای تنظیم چیلر لیزر

نحوه تنظیم دما در ترموستات چیلر دستگاه برش لیزری

همان‌طور که در مقالات قبل درباره راهنمای نصب چیلر گفته شد  در این مقاله قصد داریم درباره تنظیمات دما در ترموستات چیلر توضیح دهیم

ترموستات چیلر لیزر عموما بصورت اتوماتیک عمل می‌کند و گاهی بصورت دستی تنظیم می‌شود. در زیر توضیحات جهت تنظیمات دمای چیلر ، مختصرا  آورده شده است.

تنظیمات دمای چیلر لیزر (مدل T503)

برای شروع تنظیمات، دکمه SET را  فشار دهید. در همین حال چون در حالت تنظیم پارمترها هستید چراغ D1 شروع به چشمک زدن می کند.

  1. در حالت هوشمند، صفحه نمایش تفاوت دمایی آب و هوا را نمایش می‌دهد(F1)
  2. در حالت تنظیمات دستی صفحه نمایش مقدار دما را نمایش می‌دهد  (F0)

برای تغییر تنظیمات از کلیدهای و  استفاده کنید، وقتی تنظیمات خود را با این کلید ها انجام دادید برای ذخیره کردن تغییرات ایجاد شده دکمه RST را کلیک کرده که همزمان با ذخیره، خروج هم انجام می‌گیرد.

در غیر اینصورت اگر می‌خواهید تغییرات انجام شده ذخیره نشود باید دکمه SET را کلیک کنید.

توجه داشته باشید بعد از انجام تغییرات اگر هیچ دکمه ای را کلیک نکنید به طور اتومات بعد از 20 ثانیه بدون ذخیر کردن تغییرات پارامترها از حالت تنظیمات دستگاه خارج می‌شود.

بیشتر بدانید: راه های جلوگیری از یخ زدن آب چیلر در زمستان 

چیلر دستگاه لیزر چطور تنظیم می‌شود؟

  1. در ابتدا علامت Untitled 1 را روی کلید SET برای 5 ثانیه نگه دارید تا عدد صفر روی نمایشگر ظاهر شود.
  2. دکمه  Untitled 1  را کلیک کرده تا رمز پیش فرضی که از طرف کارخانه تنظیم شده نمایش داده شود (رمز کارخانه 8 است)
  3. دوباره دکمه SET را کلیک کرده، در این حالت اگر رمز درست باشد F0  نمایش داده می‌شود و چراغ D1 به جهت این که کنترلر در حالت تنظیم پارامترها است چشمک می‌زند. ( اگر پسورد اشتباه باشد صفحه نمایش به حالت نمایش دما بر می‌گردد)
  4. به حالت تنظیم بروید، برای انتخاب کدها می‌توانید از دکمه های Untitled 1 و Chiller laser adjustment  استفاده کنید.
  5. دکمه SET را برای ادامه تغییر پارامترهای بعدی کلیک کنید. تنظیمات اصلی نمایش داده می‌شود.
  6.  سپس برای تغییر اندازه پارامترها دکمه‌های Untitled 1 و  Chiller laser adjustment  را کلیک کنید و دکمه SET را برای برگشت به منوی قبلی کلیک کنید.
  7. دکمه RST  را در هر زمانی کلیک کنید بدون ذخیر کردن تغییرات از تنظیم پارامترها خارج می‌شوید و عدد دما نمایش داده می‌شود.
  8. چیلر با پارامترهای جدید شروع به کار می‌کند.
  9. اگر در عرض بیست ثانیه دکمه‌ای کلیک نشود کنترلر بصورت خودکار بدون اینکه تغییرات را ذخیره کند از قسمت تنظیمات خارج می‌شود.

نکات:

  1. در مدت زمان تنظیم پارامترها، سیستم با پارامترهای اصلی کار می‌کند.
  2. در حالت کنترل دما ، دمای آب با پارامتر F0  کنترل می‌شود.
  3. در حالت کنترل هوشمند، دمای آب نسب به  تغییرات دما بطور خودکار تنظیم خواهد شد، تغییرات دما از  پارامتر F1 دستور می‌گیرد.
کد عنوان محدوده تنظیمات کنترل دمای کارخانه
T-503
تنظیمات کنترل دمای کارخانه
T-504
توضیحات
F0 تنظیمات دما F8~F9 25 25 کنترل دما دستی
F1 مقادیر تفاوت دما 15+~15- 2- 2- کنترل دما هوشمند
F2 چرخه خنک‌کننده 0.3~0.1 0.8 0.1
F3 روش کنترل 1~0 1 0

1: هوشمند

0: دستی

F4 اخطار دمای آب بالا 20~1 10 10
F5 اخطار دمای آب پایین 20~1 15 15
F6 اخطار دمای محیط بالا 50~40 45 45
F7 رمز 99~00 8 8
F8 بیشترین دمای آب مجاز F0~40 30 30
F9 کمترین دمای آب مجاز 1~F0 30 20

خرید دستگاه برش لیزری

شرکت روتک ارائه دهنده انواع دستگاه‌های برش و حکاکی لیزری به همراه قطعات یدکی لیزر به مشتریان عزیز است.
برای آشنایی با شیوه کار با دستگاه ها، جزئیات و نکات کاربردی آن ها می توانید به صفحه وبلاگ مراجعه کنید؛ همچنین برای اطلاع از قیمت دستگاه لیزر برش و حکاکی و دریافت مشاوره رایگان برای خرید دستگاه برش لیزری می توانید با شماره 90 000 480 021 شرکت روتک تماس حاصل فرمایید.

نوبت توست تا با خرید دستگاه برش لیزری، محصولات با کیفیتی را در تیراژ بالا تولید کنی.

دمای آب مورد نیاز چیلر چند درجه باید باشد؟

دمای آب مورد نیاز باید بین 25 درجه سانتی‌گراد و 31 درجه سانتی‌گراد باشد.

در تنظیمات چیلر، دمای آب چقدر باید باشد؟

دمای آب باید علاوه بر پایین بودن نسبت به نقطه بحرانی، می‌بایست در تناسب با دمای محیط نیز باشد.

چرا دمای آب چیلر نباید بسیار کمتر از دمای محیط باشد؟

دمای آب باید علاوه بر پایین بودن نسبت به نقطه بحرانی، می‌بایست در تناسب با دمای محیط نیز باشد.

ترموستات چیلر لیزر چطو کار میکند؟

ترموستات چیلر لیزر عموما بصورت اتوماتیک عمل می‌کند و گاهی بصورت دستی تنظیم می‌شود.

12 comments on “تنظیمات پیشرفته پارامترهای چیلر دستگاه برش لیزری”

شاهرخ

سلام
چیلر دستگاه بوق میزد احتمال دادم که از آب باشه که مدتی است عوض نکردم عوض کردم و فیلتراشو باد گرفتم ولی بعد از چند دقیقه دوباره بوق میزنه کنترلر چیلر از نوع stc-8000 هست تنظیمات اون از F1 تا F5 هست میشه راهنمایی بفرمائید مقادیر تنظیمات رو،ممنون میشم CW-5000

ادمین وب سایت روتک

سلام ، در صورت عدم چرخش آب علت آن ميتواند از خراب شدن پمپ آب چيلر باشد در غير اينصورت ميتواند از سنسور فشار آب باشد ، براى مشاهده اطلاعات بيشتر در مورد چيلر ليزر ميتونيد به قسمت مقالات سايت مراجعه كنيد.

علیرضا

سلام.دمای آب چیلر رو چطوری از تنظیمات میتونم ببرم بالا؟
برای برش استفاده میکنم.

سلام وقت بخیر
چیلر اتوماتیک بهتر است دستی تغییر نکند و چون هر چیلر دارای منو تنظیمات متفاوتی است، راه‌حل کلی وجود ندارد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش روتک 02148000090 تماس بگیرید.

farhad

سلام .درجه دستگاه ما رو حکاکی تنظبم شده میخام برا برش تغییر بدم چیکار کنم؟

سلام وقت بخیر
این موضوع باتوجه به نرم‌افزار شما متفاوت است؛ نام نرم‌افزار خود را قید کنید و توجه داشته باشید که در اکثر نرم‌افزارها برای برش از واژه cut و برای حک از واژه engrave استفاده شده است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش 02148000090 تماس بگیرید.

مجید

باسلام
آب دستگاه چیلر تا چه اندازه باید باشد؟

سلام وقت بخیر
در صورت وجود نشانگر مدرج باید بین خط سبز تا زرد باشد در صورت عدم وجود حدود ۸ لیتر آب مورد نیاز است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان فروش روتک 02148000090 تماس بگیرید.

مجید فیروزطالع

چجوری رمز ورودی چیلر رو که گم کردیم پیداکنیم و خطاشو برطرف کنیم

ادمین سایت

سلام وقت بخیر
با توجه به نوع کنترلر می‌توانید دیتایت آن را دانلود کرده و نسبت به تنظیم آن اقدام نمایید. مدل های معتبر مثل S&A یا Hanli دارای اطلاعات کافی داخل دفترچه یا روی سایت کارخانه هستند.

هادی علیزاده

سلام وقت بخیر – چیلر دسگاه من stc3008 هست ممنون میشن نحوه تنظیمش رو راهنمایی کنید

ادمین سایت

سلام وقت بخیر
چیلر دستگاه 3000 به تنظیمات خاصی نیاز ندارد؛ زیرا فاقد کمپرسور و اواپراتور است.

ارسال دیدگاه

captcha