Skip to content

آشنایی با دستگاه لیزر چرم دوزی

آموزش

دستگاه لیزر چرم دوزی چیست | دستگاه‌های لیزر چرم دوزی یکی از قدرتمندترین و موثرترین ابزارهای مورد استفاده برای حکاکی و برش متریال‌های چرمی هستند که در صنایع مختلف مانند صنایع چرمی، مد، دکوراسیون داخلی و … استفاده می‌شوند.

این دستگاه، امکان انجام دقیق و سریع دوخت و طراحی روی چرم را فراهم کرده و به کاربران این امکان را می‌دهند تا طرح‌های خلاقانه و منحصر به فرد خود را بر روی محصولات چرمی خود اعمال کنند.

در این مطلب از شرکت روتک، قصد داریم به شما راهنمای جامعی درباره دستگاه‌ لیزر چرم دوزی، ویژگی‌ها، مزایا، معایب، ملاحظات قبل از خرید و معیارهای انتخاب مناسب این دستگاه‌ها را ارائه دهیم.

هدف ما این است که شما را با اطلاعات کاملی در خصوص خرید و استفاده از دستگاه لیزر چرم دوزی آشنا کنیم تا در نهایت تصمیم بهتری در خرید اتخاذ کنید؛ پس اگر به این موضوع علاقه دارید؛ همراه ما باشید. 

Getting to know the laser leather 04
دستگاه لیزر چرم دوزی چیست

دستگاه لیزر چرم دوزی چیست؟

دستگاه لیزر چرم دوزی، یک دستگاه پیشرفته و مورد استفاده در صنایع چرمی است که امکان برش و حکاکی را به صورت دقیق و زیبا بر روی سطح چرم فراهم می‌کند. این دستگاه‌ها از تکنولوژی لیزر برای اجرای طرح‌ها استفاده می‌کنند که این تکنولوژی، امکان ایجاد طرح‌های پیچیده و دقیق را نیز فراهم می‌سازد.

ویژگی‌های مهم این دستگاه عبارت‌اند از: دقت و سرعت بالا، انعطاف پذیری، کیفیت بالا، ایجاد طرح‌های ساده و پیچیده و … .

به طور کلی، دستگاه لیزر چرم دوزی، یک ابزار قدرتمند و کارآمد است که به تولیدات چرمی با کیفیت و زیبا کمک می‌کند. از طرفی، هزینه بالای تهیه و نگهداری این دستگاه‌ها، نیاز به آموزش و تجربه برای استفاده صحیح از آنها و محدودیت‌هایی مانند اندازه و نوع طرح‌های قابل اجرا، می‌تواند چالش‌هایی را نیز ایجاد کند. در ادامه به بررسی تمامی موارد ذکر شده می‌پردازیم. (برای طرح لیزر رایگان روی لینک کلیک کنید.)

دستگاه لیزر چرم دوزی چیست
دستگاه لیزر چرم دوزی چیست

انواع دستگاه لیزر چرم دوزی چیست؟

دستگاه‌های چرم دوزی در انواع دستگاه‌های چرم دوزی CO2 به تولید می‌رسند:

دستگاه‌های چرم دوزی با تکنولوژی CO2 یکی از پرکاربردترین و موثرترین روش‌ها برای برش و حکاکی هستند. این دستگاه‌ها از لیزر CO2 برای اجرای طرح‌ها و دوزی روی سطح چرم استفاده می‌کنند و برخلاف روش‌های سنتی، از نیروی لیزر برای برش و حکاکی بر روی متریال‌های چرمی استفاده می‌کنند که دقت، سرعت و کیفیت بالایی را به کاربران ارائه می‌دهد.

بیشتر بدانید: برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم

چرم دوزی با لیزر چه تفاوتی با چرم دوزی سنتی دارد؟

در گذشته برای ایجاد حکاکی یا برش متریال‌های چرمی از روش‌های سنتی یعنی استفاده از چاقو، قیچی و … استفاده می‌شد؛ اما امروزه بهترین روش برای حکاکی و برش روی چرم، استفاده از دستگاه لیزر چرم دوزی است. در ادامه به بررسی مزایا و معایب این دو روش می‌پردازیم.

چرم دوزی با لیزر چه تفاوتی با چرم دوزی سنتی دارد؟
دستگاه لیزر چرم دوزی چیست

مزایای دستگاه لیزر چرم دوزی چیست؟

سرعت بالا

این دستگاه از سرعت بالایی برخوردار بوده و قادر است تا به سرعت طرح‌های چرمی مختلف را روی متریال‌های چرمی، با بالاترین کیفیت ایجاد کند.

دقت بالا

دستگاه‌های لیزر چرم دوزی به دلیل دقت بالایی که دارند، برش و حکاکی بسیار باکیفیت و دقیقی را ایجاد می‌کنند. تفاوت اصلی در استفاده از دستگاه لیزر بجای روش‌های سنتی در این آیتم بیشتر به چشم می‌خورد.

تکرار بالا

دستگاه لیزر چرم دوزی قادر است تا طرح‌های مختلف را به صورت تکرارهای متعدد روی متریال‌های چرمی و بدون کوچک‌ترین خطایی ایجاد کند.

ایجاد طرح‌های مختلف

دستگاه لیزر چرم دوزی، قادر است تا تمامی طرح‌های ساده و پیچیده را به سرعت و بدون کوچک‌ترین اشتباه ایجاد کند. با این دستگاه لیزری می‌توان طرح‌های مختلف و متنوع را اجرا کرد.

ایجاد طرح‌های متنوع با کمترین آسیب

استفاده از این دستگاه، باعث کاهش آسیب به چرم و جلوگیری از اشتباهات احتمالی می‌شود، در حالی که در روش‌های سنتی این خطرات وجود دارد.

اتصال به کامپیوتر

برخی از دستگاه‌های چرم دوزی لیزری قابلیت اتصال به کامپیوتر را دارند و این امکان را فراهم می‌کنند تا طرح‌ها به صورت دیجیتال انتقال داده شوند و تا از خلاقیت بیشتری برای طراحی و حکاکی برخوردار شد.

بیشتر بخوانید: مزایای برش لیزری چرم

مزایای دستگاه لیزر چرم دوزی چیست؟
دستگاه لیزر چرم دوزی چیست

معایب دستگاه لیزر چرم دوزی چیست؟

هزینه ابتدایی بالا

این دستگاه‌ها هزینه ابتدایی بالایی دارند؛ از جمله مهم‌ترین موارد می‌توان به هزینه خرید دستگاه، نگهداری و تعمیرات، مواد مصرفی و هزینه‌های مربوط به اجرای فرایند و … اشاره کرد.

نیاز به تنظیمات دقیق

دستگاه لیزر نیاز به تنظیمات دقیق در مورد قدرت لیزر، سرعت دوخت و عمق برش مورد نیاز دارد؛ این مورد نیاز به تجربه، آزمون و خطا دارد.

ایجاد دود و بو

در هنگام استفاده از دستگاه لیزر، ممکن است دود و بوی ناشی از دوزی چرم با لیزر ایجاد شود که نیاز به تهویه مناسب دارد. (علت دوده زدن دستگاه لیزر چیست)

بیشتر بدانید: تنظیمات دستگاه برش لیزر

معایب دستگاه لیزر چرم دوزی چیست؟
دستگاه لیزر چرم دوزی چیست

اجزای دستگاه لیزر چرم دوزی چیست؟

برای ارزیابی سطح کیفی دستگاه‌ لیزر غیر فلزات مانند دستگاه لیزر حکاکی چرم، بررسی مدل و میزان مرغوبیت اجزای سازنده آن از اهمیت بالایی برخوردار است. با بررسی و ارزیابی دقیق این اجزا و اطمینان از کیفیت و عملکرد آنها، می‌توان بهترین تصمیمات را برای انتخاب و بهره‌وری از دستگاه لیزر حکاکی چرم اتخاذ کرد. اجزای مختلف یک دستگاه لیزر حکاکی چرم شامل اجزای زیر است:

موتور دستگاه برش لیزر

موتور‌ها با استفاده از یک الکتروموتور معمولی و با تولید انرژِی حرکتی منجر به جابه‌جایی دستگاه لیزر چرم دوزی روی سطح متریال‌های چرمی می‌شوند.

پاور دستگاه برش لیزر

پاور سیستم لیزر که برای تامین انرژی لیزر برای برش و حکاکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. پاورهای دستگاه برش لیزر چرم دوزی در انواع مختلف 80، 100، 120 و 130 وات به تولید می‌رسند.

لنز دستگاه برش لیزر

لنزی که برای تمرکز و هدایت پرتو لیزر بر روی سطح چرم استفاده می‌شود. لنز دستگاه برش لیزر چرم دوزی؛ مانند دیگر دستگاه‌های لیزر بسیار حساس و مهم است و باید بر اساس ویژگی‌های مهم انتخاب شود.

مین برد دستگاه لیزر

برد کنترل اصلی که وظیفه کنترل و مدیریت عملکرد دستگاه لیزر را بر عهده دارد. این قطعه حیاتی نقش مهمی در ساختار لیزر حکاکی دارد و در انواع مختلفی عرضه می‌شود.

تیوب لیزر

تیوب یا لیزر تابانده که منبع اصلی پرتو لیزر برای حکاکی و برش است. (برای اطلاع از قیمت تیوب لیزر روی لینک کلیک کنید.)

پنل دستگاه لیزر

پنل کنترل و رابط کاربری که به کاربر امکان کنترل و تنظیمات مختلف را فراهم می‌کند.

کلید اضطراری

کلیدی که در صورت بروز وقوع حادثه یا مشکل امنیتی، برای خاموش کردن فوری دستگاه استفاده می‌شود.

روتاری

روتاری برای حکاکی روی اشیاء چرمی گرد یا بلند شکل مورد استفاده قرار می‌گیرد. نقش روتاری بیشتر در حکاکی‌های چند بعدی، ظریف و پیچیده است که به دقت بالایی نیاز دارد. (برای مشاهده مقاله دستگاه حکاکی لیزر چیست روی لینک کلیک کنید.)

هد دستگاه لیزر

قسمتی از دستگاه که پرتو لیزر را به سطح چرم هدایت می‌کند. این بخش نقش مهمی در برش صحیح و دقیق متریال‌های چرمی ایفا می‌کند.

پولی دستگاه لیزر

قطعه‌ای که برای تولید پرتو لیزر و انتقال انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این قطعه بین محور و تسمه قرار دارد و منجر به حرکت بین دو حالت محوری یا چرخشی می‌شود.

چیلر خنک کننده

سیستم خنک کننده برای حفظ دمای مناسب دستگاه لیزر است که به منظور جلوگیری از افزایش دما در طول عملکرد فعالیت می‌کند.

زنجیر و تسمه محور دستگاه لیزر

اجزای مکانیکی برای انتقال حرکت و جابه‌جایی در دستگاه لیزر نقش دارد. این بخش به شکل  دندانه دندانه است و معمولا از جنس پلاستیک ساخته می‌شود. زنجیر و تسمه محور دستگاه لیزر اهمیت زیادی در عملکرد نهایی دستگاه دارد و باید بر اساس مدل موتور دستگاه لیزر چرم دوزی انتخاب شود.

بیشتر بدانید: اجزای دستگاه برش لیزری

اجزای دستگاه لیزر چرم دوزی چیست؟
دستگاه لیزر چرم دوزی چیست

نکات خرید دستگاه لیزر چرم دوزی چیست؟

هنگام خرید دستگاه لیزر چرم دوزی، توجه به چند نکته مهم می‌تواند کمک کند تا بهترین و مناسب‌ترین دستگاه را با توجه به نیازهای خود انتخاب تهیه کنیم. در ادامه به برخی از این نکات اشاره می‌کنیم:

آشنایی با انواع دستگاه لیزر چرم دوزی

در ابتدا و با توجه به نیاز خود باید دستگاه لیزر چرم دوزی مناسبی را برای کار خود تهیه کنید. در هنگام خرید دستگاه حتما به مواردی مثل سایز میزکار، توان منبع و تیراژ کار توجه شود.

همچنین باید به مواردی مثل سرعت حرکت، دقت دستگاه، حرکت میز و قدرت لیزر نیز توجه داشت؛ چرا که اهمیت این موارد در هنگام کار با دستگاه، تسریع روند حرکت، کیفیت دوخت دقیق و موارد این‌چنین نقش مهمی دارد.

قیمت دستگاه لیزر چرم دوزی

مقایسه قیمت دستگاه‌های مختلف و انتخاب یک دستگاه با قیمت مناسب و با کیفیت مناسب از نکات مهم و پراهمیت است؛ از آنجایی که قیمت دستگاه لیزر چرم دوزی وابسته به آیتم‌های مختلف، متغیر است، بهتر است تا از برای اطلاع از قیمت دقیق این دستگاه به سایت‌های و نمایندگی‌های معتبر رجوع شود. 

کیفیت ساخت دستگاه

پس از آشنایی با نیازها و انتخاب دستگاه لیزر چرم دوزی مدنظر بایستی از کیفیت و قدرت ساخت دستگاه اطمینان حاصل شود تا در نهایت دوام و عملکرد بهتر دستگاه اتفاق بیفتد. کیفیت ساخت دستگاه با توجه به کیفیت و استانداردهای رعایت شده در دستگاه ارزیابی می‌شود.

خدمات پس از فروش کارخانه

شرکت تولید کننده یا برند تولیدی، مستلزم است تا در صورت نیاز به تعمیرات و پشتیبانی، خدمات مناسبی را به خریدار ارائه دهد.

بررسی مشکل دود در فرایند برش و حکاکی لیزر چرم

در فرایند برش و حکاکی بر روی متریال‌های چرمی با دستگاه لیزر، ممکن است دود ایجاد شود؛ این دود ناشی از اصطکاک بین چرم و لیزر یا تبخیر چرم است. برای ایمنی و کارایی بهتر، محیط کار باید مناسب باشد و از ابزارهای ایمنی مانند ماسک و عینک محافظ استفاده شود و همچنین، از دستگاه‌های با کیفیت، با استانداردهای ایمنی معتبر، مطمئن و ایمن در فرایند برش چرم با دستگاه لیزر استفاده شود.

نکات خرید دستگاه لیزر چرم دوزی چیست؟
دستگاه لیزر چرم دوزی چیست

موارد مهم در تعیین قیمت دستگاه لیزر چرم دوزی چیست؟

با توجه به آیتم‌ها و در نظر گرفتن نیازهای خود، می‌توان قیمت مناسبی برای دستگاه لیزر چرم دوزی تعیین کرد تا در نهایت نیز انتخاب بهتری داشت. در تعیین قیمت دستگاه لیزر و برش چرم، برخی از آیتم‌های مهمی که باید در نظر گرفته شوند عبارت‌اند از:

سرعت چرم دوزی

دستگاه‌های با سرعت بالا ممکن است قیمت بیشتری داشته باشند؛ سرعت دستگاه می‌تواند تأثیر زیادی بر بهره ‌وری و زمان تولید داشته باشد.

قدرت و نوع لیزر

قدرت لیزر و نوع آن بسیار مهم هستند؛ لیزرهای با قدرت بالا قابلیت حکاکی و برش دقیق‌تر و سریع‌تر را فراهم می‌کنند.

دقت

دستگاه‌های با دقت و رزولوشن بالا معمولا قیمت بالاتری دارند؛ این ویژگی‌ها بر کیفیت و جزئیات طرح‌ها تأثیر می‌گذارند.

برند و شرکت تولید کننده دستگاه

برند دستگاه و کیفیت ساخت آن نیز از جمله عوامل تعیین کننده قیمت هستند؛ دستگاه‌های با برندهای معتبر و کیفیت بالا ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش ارائه شده توسط فروشنده نیز می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت دستگاه داشته باشد؛ اطمینان حاصل شود که خدمات پس از فروش مناسب ارائه می‌شود.

محدودیت‌های کاری

اندازه دستگاه و محدودیت‌های کاری می‌تواند تاثیر زیادی بر قیمت دستگاه داشته باشد؛ دستگاه‌های بزرگ‌تر و با امکانات بیشتر، معمولا قیمت بیشتری دارند.

مطالعه مقاله: راه اندازی کارگاه چرم

موارد مهم در تعیین قیمت دستگاه لیزر چرم دوزی چیست؟
دستگاه لیزر چرم دوزی چیست

انواع دستگاه لیزر چرم دوزی چیست؟

  • دستگاه برش لیزری چرم RT1390 
  • دستگاه برش لیزری چرم RT1490 
  • دستگاه برش لیزری چرم خانگی RT6040
انواع دستگاه لیزر چرم دوزی چیست؟
دستگاه لیزر چرم دوزی چیست

جمع بندی موضوع دستگاه لیزر چرم دوزی چیست؟

دستگاه لیزر چرم دوزی چیست | دستگاه‌های لیزر چرم دوزی یکی از مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین ابزارها برای ایجاد طرح‌های دلخواه با بالاترین سرعت و دقت بر روی متریال‌های چرمی هستند. این دستگاه‌های پیشرفته مزایا، معایب و ویژگی‌های مختلفی دارند؛ اما با این حال، با در نظر گرفتن این نکات، استفاده از دستگاه لیزر چرم دوزی، می‌تواند یک گزینه عالی برای تولیدات چرمی با کیفیت و زیبا باشد.

در این مطلب از شرکت روتک، به موضوع راهنمای کامل قیمت دستگاه لیزر چرم‌‌‌ دوزی پرداختیم. 

شما می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان مجرب ما، مناسب‌ترین دستگاه لیزر چرم دوزی را تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید و آشنایی با دستگاه‌ برش لیزر مختلف به سایت روتک سر بزنید و با ما تماس حاصل کنید.

موارد تعیین قیمت دستگاه لیزر چرم دوزی چیست؟

سرعت چرم دوزی
قدرت و نوع لیزر
دقت
برند و شرکت تولید کننده دستگاه
خدمات پس از فروش
محدودیت‌های کاری

دستگاه لیزر چرم دوزی چیست؟

دستگاه لیزر چرم دوزی، یک دستگاه پیشرفته و مورد استفاده در صنایع چرمی است که امکان برش و حکاکی را به صورت دقیق و زیبا بر روی سطح چرم فراهم می‌کند. این دستگاه‌ها از تکنولوژی لیزر برای اجرای طرح‌ها استفاده می‌کنند که این تکنولوژی، امکان ایجاد طرح‌های پیچیده و دقیق را نیز فراهم می‌سازد.

ارسال دیدگاه

captcha