Skip to content

کاربرد و مزایای حک لیزری نسبت به چاپ لیزری روی فلز چیست؟

آموزش

چاپ لیزری روی فلز چیست | حک لیزری و چاپ لیزری روی فلز، دو روش فنی متفاوت برای ایجاد طرح‌های مختلف بر روی فلزات است. هرکدام از این روش‌ها ویژگی‌ها و مزایای خاص خود را دارند که بسته به نیاز هر شرکت یا هر فردی، مورد انتخاب قرار می‌گیرند.

در این شرکت روتک به معرفی روش چاپ لیزری روی فلز و تفاوت این روش نسبت به روش حک لیزری می‌پردازیم؛ در ادامه همراه ما باشید تا شما را با صفر تا صد این موضوع آشنا کنیم.  

چاپ لیزری روی فلز چیست؟

چاپ لیزری روی فلز چیست | در گذشته‌ای نه چندان دور، برای چاپ لیزری روی فلزات تنها از برخی از متریال‌های فلزی مثل مس، آلومینیوم و … استفاده می‌شد این در حالی است که امروزه با پیشرفت چشمگیر صنعت چاپ در چند دهه گذشته، صنایع دیگر نیز به صورت توامان رشد و توسعه قابل توجهی پیدا کرده‌اند؛ به طوری که امروزه تقریبا می‌توان گفت که از صنعت چاپ می‌توان برای ایجاد چاپ لیزری روی هر نوع متریال فلزی یا غیر فلزی استفاده کرد.

چاپ لیزری روی فلز یک فرایند تولیدی است که با استفاده از تکنولوژی لیزر بر روی سطح فلز، اطلاعات، الگو، نوشته یا طرح‌های مختلف را ایجاد می‌کند. این فرایند یکی از روش‌های مورد استفاده برای چاپ فلزات است و در صنایع مختلف از جمله صنایع تبلیغاتی، خودروسازی، صنایع فلزی، صنایع الکترونیک و صنایع تولیدی دیگر استفاده می‌شود.

چاپ لیزری روی فلز چیست
چاپ لیزری روی فلز چیست

روش‌های چاپ لیزری روی فلز چیست؟

چاپ لیزری روی فلز چیست | برای ایجاد چاپ لیزری روی فلزات از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود:

روش فلت بد

روش فلت بد یا Flat Bed در چاپ لیزری روی فلز یک روش متداول برای  چاپ فلزات با استفاده از دستگاه‌های لیزری است. در این روش، ورق فلزی یا قطعات فلزی بر روی یک صفحه یا تخته فلزی مسطح (Flat Bed) قرار داده می‌شود و پرتو لیزر بر روی سطح فلز تابانده می‌شود تا فرایند، چاپ لیزری روی فلز انجام شود. متاسفانه روش فلت بد نسبت به روش تامپو گران‌تر بوده و دور ریز بیشتری دارد.

مزایای استفاده از روش فلت بد در چاپ لیزری روی فلز عبارت‌اند از:

دقت بالا: با قرار دادن قطعه فلزی بر روی صفحه مسطح، دقت چاپ بهبود می‌یابد.

سهولت در تثبیت قطعه: قرار دادن قطعه بر روی تخته فلزی به وسیله سیستم نگهدارنده‌ها و ابزارهای مخصوص، باعث ثبات و استحکام بیشتر قطعه در حین چاپ می‌شود.

امکان چاپ قطعات بزرگ: با استفاده از روش فلت بد، امکان چاپ قطعات بزرگ‌تر و با ابعاد مختلف را فراهم می‌کند.

افزایش بهره‌وری: با استفاده از یک تخته فلزی مسطح، می‌توان بهره‌وری چاپ لیزری روی فلز را افزایش داد و زمان صرفه‌جویی کرد.

روش تامپو

روش تامپو یا  Tampo یک روش کاربردی برای چاپ لیزری روی فلز است. این روش ابتدا در صنعت چاپ بر روی سطوح صاف غیر فلزی مورد استفاده قرار می‌گرفت؛ اما در حال حاضر برای چاپ بر روی فلزات با استفاده از تکنولوژی لیزر نیز کاربرد دارد.

در روش تامپو، از یک استنسیل که شامل طرح یا نوشته مورد نظر استفاده می‌شود، برای انتقال جوهر یا ماده چاپی بر روی سطح فلز استفاده می‌شود. با استفاده از لیزر، استنسیل بر روی سطح فلز قرار داده می‌شود و جوهر یا ماده چاپی به وسیله مته‌های چاپ (Tampo) بر روی فلز منتقل می‌شود.

این روش به عنوان یک روش با کیفیت و مهم برای چاپ لیزری روی فلزات است و به ویژه در صنایعی که نیاز به چاپ دائمی و دقیق بر روی قطعات فلزی دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد. این روش امکان چاپ روی سطوح نامنظم یا مناطق سخت دسترس را نیز فراهم می‌کند.

چاپ UV روی فلز

چاپ UV بر روی فلز یک روش پرکاربرد و موثر برای ایجاد طرح‌ها و نشانه‌‌ها با دوام و مقاومت بالا است. در این روش، با استفاده از پرینترهای UV، جوهر‌های خاصی که تحت تاثیر نور UV سخت می‌شوند، بر روی سطح فلز چاپ می‌شود. برخلاف روش‌های سنتی چاپ، چاپ UV نیاز به فرایندهای اضافی مانند خشک‌کردن ندارد و به صورت مستقیم روی سطح فلز اعمال می‌شود.

این روش سریع و کارآمد است، ماندگاری بالایی دارد، بر روی فلزات مختلف ممکن است، توانایی ایجاد چاپ چند رنگ را دارد و چاپی با کیفیت و مقاوم روی فلزات ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: حکاکی روی ام دی اف

چاپ لیزری روی فلز چیست
چاپ لیزری روی فلز چیست

فلزات مناسب برای چاپ لیزری روی فلز چیست؟

آلومینیوم

آلومینیوم به دلیل وزن سبک، مقاومت در برابر خوردگی و همچنین خواص حرارتی مناسب، یک فلز مناسب برای چاپ لیزری روی فلز است.

مس

مس یک فلز نرم و خوب برای انتقال حرارت است که از آن برای ایجاد چاپ الگوهای دقیق بر روی سطوح فلزی استفاده می‌شود.

نیکل

نیکل به دلیل مقاومت بالا در برابر خوردگی و دما، یک فلز مناسب برای چاپ لیزری بر روی فلزات است.

فولاد

فولاد یکی از محبوب‌ترین فلزات برای چاپ لیزری است. این فلز با توجه به خواص مکانیکی و شیمیایی مناسب خود، به راحتی قابل پردازش با لیزر است.

برنج

برنج یک فلز نسبتا نرم است که ممکن است برای چاپ لیزری روی فلز مناسب باشد. با تنظیمات مناسب، می‌توانید بر روی برنج نیز چاپ لیزری انجام دهید.

فولاد ضد زنگ

فولاد ضد زنگ یکی از محبوب‌ترین فلزات برای چاپ لیزری روی فلز است. این فلز به دلیل مقاومت در برابر خوردگی و خواص مکانیکی مناسب، برای چاپ لیزری بسیار مناسب است.

طلا و نقره

 طلا و نقره به دلیل خواص خود، از جمله خواص بازتابی و مقاومت در برابر خوردگی، برای چاپ لیزری روی فلز بسیار مناسب هستند و معمولاً به خوبی قابل پردازش با لیزر هستند.

چاپ لیزری روی فلز چیست
چاپ لیزری روی فلز چیست

مراحل چاپ لیزری روی فلز چیست؟

چاپ لیزری روی فلز چیست | به طور کلی، این مراحل فرایند چاپ روی فلزات با استفاده از تکنولوژی لیزر را شرح می‌دهند. هر فرایند چاپ روی فلز ممکن است نیاز به مراحل و تنظیمات دیگری نیز داشته باشد که بسته به نوع محصول و ماده چاپی استفاده شده، متفاوت باشد. به طور کلی مراحل چاپ روی فلزات با استفاده از تکنولوژی لیزر به صورت زیر است:

طراحی و انتخاب مواد

ابتدا طرح یا نوشته مورد نظر برای چاپ روی فلز طراحی و سپس ماده چاپی مناسب برای استفاده در فرایند چاپ بر روی فلز انتخاب ‌شود.

آماده‌سازی سطح فلز

سطح فلزی که قرار است بر روی آن چاپ انجام شود، باید به طور کامل تمیز شده و آماده شود؛ تمیز کاری سطح فلز شامل پاکسازی، خشک کردن و حالت‌دهی سطح فلز است.

تنظیم دستگاه چاپ لیزری

دستگاه چاپ لیزری بر روی فلز باید به طور دقیق تنظیم شود تا طرح یا نوشته به درستی بر روی فلز منتقل شود. این تنظیمات مربوط به قدرت لیزر، سرعت و دقت است.

انتقال طرح

قالب حاوی طرح یا نوشته بر روی سطح فلز قرار داده و سپس با استفاده از لیزر، طرح به صورت دقیق بر روی سطح فلز انتقال می‌یابد.

چاپ و انتقال ماده چاپی

ماده چاپی مورد نظر بر روی سطح فلز قرار داده و سپس با استفاده از مته‌های چاپ (Tampo) یا روش‌های دیگر، ماده چاپی به صورت دقیق بر روی فلز منتقل می‌شود.

لاک زنی

مرحله لاک زنی در چاپ لیزری روی فلزات می‌تواند برای حفظ و افزایش دوام و زیبایی چاپ، به کار گرفته شود. این مرحله معمولا پس از انجام فرایند چاپ لیزری بر روی فلزات انجام می‌شود.

پایان دهی

پس از اتمام فرایند چاپ، سطح فلزی که چاپ شده است، ممکن است نیاز به پایان دهی داشته باشد. این شامل مرحله‌هایی مانند خشک کردن، تثبیت کردن، پوشش دهی و … است.

بازبینی و کنترل کیفیت

در نهایت، قطعه چاپ شده بر روی فلز باید بازبینی و کنترل کیفیت شود تا اطمینان حاصل شود که چاپ روی فلز به درستی انجام شده است یا خیر.

چاپ لیزری روی فلز چیست
چاپ لیزری روی فلز چیست

کاربردهای چاپ لیزری روی فلز چیست؟

چاپ لیزری روی فلز چیست | چاپ لیزری روی فلزات یک فرایند مهم است که در صنایع مختلف به کار می‌رود و دارای کاربردهای متنوعی است. برخی از کاربردهای اصلی چاپ لیزری روی فلزات عبارت‌اند از:

شناسایی

چاپ لیزری بر روی فلزات برای شناسایی قطعات و محصولات استفاده می‌شود. این شامل شماره‌ سریال، بارکد، لوگو، نام شرکت و سایر اطلاعات مورد نیاز برای شناسایی و پیگیری محصولات است.

صنایع خودروسازی

در صنعت خودروسازی، چاپ لیزری بر روی فلزات برای چاپ قطعات، شاسی، قطعات موتور و سایر قطعات خودرو استفاده می‌شود.

صنایع الکترونیک

در صنایع الکترونیک، چاپ لیزری بر روی فلزات برای چاپ بر روی قطعات الکترونیکی، باتری‌ها، پنل‌های کنترل و سایر قطعات استفاده می‌شود.

صنایع فلزی

در صنایع فلزی، چاپ لیزری بر روی فلزات برای چاپ، شناسایی و زیبایی‌بخشی به قطعات و محصولات فلزی استفاده می‌شود.

صنایع تولیدی

در صنایع تولیدی مختلف، چاپ لیزری بر روی فلزات برای چاپ قطعات، تاریخ تولید، اطلاعات فنی و سایر اطلاعات مورد نیاز استفاده می‌شود.

تولید استند‌ها و تابلوها و محصولات تبلیغاتی

از چاپ لیزری روی فلز برای مواردی مثل چاپ روی محصولات مختلف در بخش تبلیغات، ساخت انواع تابلو راهنمایی و رانندگی، ساخت تابلوهای راهنما، ساخت جعبه‌های فلزی، تهیه و تولید استندهای رومیزی، استفاده در دکوراسیون داخلی و محیط‌های اداری نیز استفاده می‌شود.

چاپ لیزری روی فلز چیست
چاپ لیزری روی فلز چیست

حک لیزری روی فلز چیست؟

چاپ لیزری روی فلز چیست | حک لیزری روی فلز یک فرایند علامت‌گذاری غیر تماسی است که با استفاده از پرتو لیزر بر روی سطح فلز انجام می‌شود. در این فرایند، پرتو لیزر بر روی سطح فلز تابیده می‌شود و بدون ایجاد ت غییرات شیمیایی و فیزیکی در سطح فلز می‌شود، به‌طوری که یک علامت دائمی و دقیق بر روی فلز ایجاد می‌شود.

مراحل عملکرد حک لیزری روی فلز عبارت‌اند از:

تابش لیزر

ابتدا پرتو لیزر توسط سورس فایبر به سطح فلز تابیده می‌شود. این پرتو لیزر قدرت بالا دارد و با فلز در تماس می‌آید. سطح فلز پرتو لیزر را جذب و دمای بالایی را ایجاد می‌کند که باعث تغییرات شیمیایی و فیزیکی در سطح فلز می‌شود.

تشکیل علامت

این تغییرات شیمیایی و فیزیکی باعث ایجاد یک علامت دائمی و دقیق بر روی فلز می‌شود و این علامت می‌تواند شامل متن، تصاویر، لوگو و سایر اطلاعات مورد نیاز باشد.

چاپ لیزری روی فلز چیست
چاپ لیزری روی فلز چیست

تفاوت دستگاه حک لیزری و چاپ لیزری روی فلز چیست؟

تفاوت اصلی بین دستگاه حک لیزری و چاپ لیزری روی فلز چیست؟ این تفاوت ها به تکنولوژی و کاربردهای آن‌ها برمی‌گردد. در ادامه به تفاوت‌های اصلی بین این دو دستگاه می‌پردازیم:

دستگاه حک لیزری بر روی فلز به منظور علامت‌گذاری و حک کردن دائمی بر روی سطح فلز استفاده می‌شود. این دستگاه با استفاده از پرتو لیزر بر روی فلز اثر می‌گذارد و باعث تغییر فیزیکی و شیمیایی در سطح فلز نمی‌شود. زمانی که عملیات حکاکی انجام می‌شود، مقداری از سطح متریال برداشته می‌شود و معمولا طیف رنگی خاکستری خواهد داشت.

دستگاه چاپ لیزری بر روی فلز به منظور چاپ و ایجاد طرح‌ها و تصاویر بر روی سطح فلز استفاده می‌شود. این دستگاه نیز با استفاده از پرتو لیزر بر روی فلز اثر می‌گذارد، اما با استفاده از جوهر‌های خاص که تحت تأثیر نور لیزر سخت می‌شوند، طرح‌ها و تصاویر رنگی بر روی فلز چاپ می‌شود.

بیشتر بخوانید: حک لوگو روی فلز

چاپ لیزری روی فلز چیست
چاپ لیزری روی فلز چیست 

مزایای حکاکی لیزری نسبت به چاپ لیزری روی فلز چیست؟

دقت بیشتر

دستگاه‌های حکاکی لیزری مانند دستگاه برش لیزری با دقت و کیفیت بیشتری نسبت به دستگاه چاپ لیزری روی فلز، حکاکی را انجام می‌دهد. حکاکی لیزری نوشته‌ها، طرح‌ها و حکاکی‌ها را به صورت خوانا‌تر و ظریف‌تر و بهتر از دستگاه چاپ لیزری روی فلز انجام می‌دهد. 

خوانایی بالاتر

حک لیزری بر روی فلز قابلیت خوانایی بالاتری دارد، زیرا حکاکی عمیق‌تر و با دقت بیشتری ایجاد می‌شود که باعث می‌شود متن یا تصویر به طور واضح قابل مشاهده باشد.

قابلیت پیگیری در صورت ایجاد مشکل

خروجی اطلاعات حک شده با دستگاه حکاکی لیزر روی فلز به کمک دستگاه‌های اسکن، باعث بهبود خوانایی اطلاعات می‌شود. این امر امکان پیگیری و شناسایی دسته یا بچ تولیدی کالا را در صورت بازگشت کالا و یا به هر دلیلی آسان‌تر می‌‌کند.

عدم استفاده از جوهر

حک لیزری بر روی فلزات مانند انواع دستگاه برش لیزر فلزات بدون نیاز به استفاده از جوهر و مواد شیمیایی انجام می‌شود. این موضوع به صرفه‌جویی در هزینه و زمان و همچنین به حفظ محیط زیست کمک می‌کند.

ماندگاری و پایداری بیشتر

در روش چاپ لیزری روی فلز به دلیل استفاده از جوهر و واکنش‌های شیمیایی احتمالی در دراز مدت، احتمال مخدوش شدن، کمرنگ شدن و کاهش ماندگاری چاپ ممکن است؛ در حالی که در روش حکاکی روی فلز به دلیل استفاده از پرتو لیزر ماندگاری و پایداری چاپ تقریبا دائمی است.

کاهش خطرات زیست محیطی

همانطور که در موارد قبلی به آن اشاره شد، در روش چاپ روی فلزات به دلیل استفاده از جوهر ممکن است تا خطرات و آسیب‌های زیست محیطی زیادی ایجاد شود. 

کاهش هزینه‌ها

استفاده از دستگاه‌هایی که برای چاپ نیازمند مصرف ماده اولیه هستند، باعث ایجاد یک هزینه ثابت در بلند مدت می‌شود. چاپگرهای جت پرینتر نیز برای عملکرد خود به ماده اولیه نیاز دارند؛ یعنی همیشه برای تامین ماده اولیه به جوهر وابسته هستند. از سوی دیگر، دستگاه‌های حکاکی لیزر یا جت پرینتر لیزری بدون نیاز به هیچگونه ماده اولیه عمل می‌کنند و تنها یک بار برای خرید این دستگاه مجبورید تا هزینه بالایی را بپردازید.

پیشگیری از تقلب

از آنجایی که چاپگرهای جوهر افشان یا جت پرینتر برای انجام عملیات چاپ از جوهر استفاده می‌کنند، ممکن است در شرایط خاص، اطلاعات چاپ شده را از بین ببرند یا محو کنند تا مشتری به اطلاعات واقعی دسترسی نداشته باشد. دستگاه‌های حکاکی لیزر مانعی برای تقلب است و این امکان را از افراد متقلب و سودجو می‌گیرد.

چاپ لیزری روی فلز چیست
چاپ لیزری روی فلز چیست

کاربردهای حک لیزری فلزات

چاپ لیزری روی فلز چیست | برخی از کاربردهای رایج حکاکی لیزری روی فلز شامل موارد زیر است:

صنایع صنعتی

حکاکی لیزری روی فلزات، پلاستیک، چوب و سایر مواد صنعتی برای علامت‌گذاری قطعات، تجهیزات، ابزارها و محصولات صنعتی کاربرد دارد.

صنایع خودروسازی

در صنایع خودروسازی، حک لیزری بر روی قطعات فلزی خودروها برای علامت‌گذاری شماره‌سریال، تاریخ تولید، مشخصات فنی و سایر اطلاعات استفاده می‌شود.

صنایع الکترونیکی

در تولید قطعات الکترونیکی، حک لیزری بر روی برد‌های مدار چاپی، کابل‌ها و قطعات الکترونیکی برای علامت‌گذاری و شناسایی استفاده می‌شود.

صنایع غذایی

در تولید و بسته‌بندی محصولات غذایی، حک لیزری بر روی بسته‌بندی‌ها برای علامت‌گذاری تاریخ تولید، تاریخ انقضا، کد محصول و سایر اطلاعات مورد نیاز استفاده می‌شود.

ساخت زیورآلات با ارزش

در صنعت زیورآلات، حک لیزری بر روی طلا، نقره و سایر فلزات گرانبها برای علامت‌گذاری لوگو، شماره‌سریال و نشان‌های دیگر استفاده می‌شود.

صنعت تبلیغات

در صنایع تزیینات داخلی، حک لیزری بر روی لیوان‌ها، سفال‌ها و سایر مواد دکوراتیو برای ایجاد طرح‌ها و نقوش دلخواه استفاده می‌شود.

چاپ لیزری روی فلز چیست
چاپ لیزری روی فلز چیست

معرفی دستگاه‌های مناسب برای حکاکی لیزری

دستگاه‌های مورد استفاده برای حک لیزری روی فلز به دلیل ویژگی‌های تقریبا یکسانی که با دستگاه حکاکی لیزری روی فلز دارند در بیشتر مواقع با دستگاه‌های حکاکی روی فلز اشتباه می‌شوند؛ در حالی که این دو دستگاه تفاوت‌های مشخص و مهمی با یکدیگر دارند.

در بسیاری از موارد دیده شده که حتی دستگاه‌های حکاکی نیز به اشتباه برای چاپ لیزری روی فلز به کار برده می‌شوند، در حالی که این دستگاه، دستگاه چاپ روی فلزات نیست و دستگاه حکاکی بوده است. در ادامه به معرفی مهم‌ترین دستگاه‌ها برای حکاکی روی فلزات مختلف می‌پردازیم:

دستگاه حکاکی لیزری دستی پرتابل RT30PM

دستگاه حکاکی لیزری دستی نسل جدیدی از دستگاه‌های حکاکی لیزری روی فلزات است که به صورت سیار و قابل حمل ارائه شده و می‌تواند روی انواع فلزات، غیر فلزات عملیات حکاکی را انجام دهد.

این دستگاه از وزن و ابعاد کوچکی برخوردار است و به صورت شارژی و سیار قادر است تا روی فلزات مختلفی مثل طلا، نقره، آهن، برنج، آلومینیوم، مس و… حکاکی اعمال کند.

علاوه بر موارد ذکر شده از دیگر ویژگی‌های قابل توجه دستگاه پرتابل RT30PM می‌توان به کامپیوتر لمسی با قابلیت اتصال فلش USB، قدرت خروجی لیزر پایدار، ایجاد حکاکی صاف، بدون سایه و دائمی، مصرف پایین نیروی الکتریکی، کیفیت بالای حکاکی و سرعت بالا و حکاکی جزییات با کنتراست بالا اشاره کرد.

چاپ لیزری روی فلز چیست
چاپ لیزری روی فلز چیست

دستگاه لیزر فایبر مارکینگ 30/50/60w

یکی دیگر از دستگاه‌های مناسب برای حکاکی لیزری روی فلزات، دستگاه لیزر فایبر مارکینگ 30/50/60w است. این دستگاه می‌تواند تا با سرعت بسیار بالایی روی متریال‌های فلزی مختلف مثل استیل، آهن، طلا، نقره، برنج، آلومینیوم و مس و غیر فلزاتی مثل شیشه و پلکسی حکاکی انجام دهد.

یکی از ویژگی‌های بارز این دستگاه هزینه تعمیر و نگهداری پایین است؛ چرا که کیفیت تکنولوژی سورس فایبر باعث شده تا این دستگاه از طول عمر زیادی برخوردار باشد. این دستگاه قابل حمل و کوچک است و در 4 سورس مختلف ارائه می‌شود:

  • 30 وات با سورس Q
  • 30 وات با سورس QB
  • 50 وات با سورس QB
  • 60 وات با سورس QB
چاپ لیزری روی فلز چیست
چاپ لیزری روی فلز چیست

دستگاه مارکینگ پرتابل 30/50/60w

یکی دیگر از دستگاه‌های مناسب برای حک لیزری روی فلز، دستگاه لیزر حکاکی پرتابل RT30P/RT50P/RT60P نوعی دستگاه حکاکی فلزات است که در زمینه تبلیغات از جمله حکاکی قالب‌های چاپی، هدایای تبلیغاتی، تولید پلاک و … مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

این دستگاه در سورس‌های Q و QB و توان‌های 30، 50 و 60 وات به تولید می‌رسد و می‌تواند فلزاتی مثل طلا، استیل، نقره، مس، آلومینیوم، برنج و آهن را با دقت و کیفیت بالا حکاکی کند.

از مزایای مهم این دستگاه می‌توان به کاهش قیمت در مقایسه با مدل دسکتاپ با تمامی قابلیت‌ها، امکان حمل آسان دستگاه به دلیل وزن کم، اشغال فضای کمتر به دلیل سایز کوچک‌تر در خطوط تولید و امکان قرارگیری روی هر نوع میز کار با رومیزی اشاره کرد.

چاپ لیزری روی فلز چیست
چاپ لیزری روی فلز چیست

جمع بندی موضوع چاپ لیزری روی فلز چیست؟

در این مطلب از شرکت روتک، به بررسی موضوع چاپ لیزری روی فلز چیست و تفاوت مزایای روش حکاکی لیزری با چاپ لیزری روی فلز چیست پرداختیم. شرکت روتک؛ پشتیبان صنعت لیزر کشور آماده عقد قرارداد و همکاری با موسسات و شرکت‌های مختلف است. شما می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان مجرب ما، مناسب‌ترین دستگاه حکاکی لیزری روی فلز را انتخاب تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید و آشنایی با دستگاه‌های لیزر مختلف به سایت روتک سر بزنید و با ما تماس حاصل کنید.

 مزایای حکاکی لیزری نسبت به چاپ لیزری روی فلز چیست؟

دقت بیشتر
خوانایی بالاتر
قابلیت پیگیری در صورت ایجاد مشکل
عدم استفاده از جوهر
ماندگاری و پایداری بیشتر
کاهش خطرات زیست محیطی
کاهش هزینه‌ها
پیشگیری از تقلب

ارسال دیدگاه

captcha