Skip to content

راهنمای خرید بهترین دستگاه برش لیزر

آموزش

راهنمای خرید بهترین دستگاه برش لیزر | امروزه با توجه به تنوع متریال و کاربردهای مختلف برش لیزر در بخش‌های مختلف صنعتی و غیرصنعتی، دستگاه‌های برش لیزر در مدل‌های متعددی به بازار مصرف عرضه شده است.

از آنجایی که ممکن است کارکرد، ویژگی‌ها و کاربرد هر یک از دستگاه‌های برش مختلف باشد، ممکن است خریداران نتوانند انتخاب درستی برای خرید دستگاه برش داشته باشند.

در این مطلب از شرکت روتک قصد داریم تا شما را با راهنمای خرید بهترین دستگاه برش لیزر آشنا کنیم؛ بنابراین اگر دوست دارید تا بهترین دستگاه برش لیزر را تهیه کنید تا انتها همراه ما باشید.

مراحل انتخاب و راهنمای خرید بهترین دستگاه برش لیزر

راهنمای خرید بهترین دستگاه برش لیزر | در ابتدا باید با ویژگی‌های دستگاه برش، متریال مورد انتخاب، قدرت دستگاه برش و … آشنا شویم. (برای مطالعه مقاله دستگاه برش لیزر چیست روی لینک کلیک کنید.)

برای اینکار در ابتدا باید بتوانید تا بهترین و مناسب‌ترین دستگاه برش را برحسب نیاز و بودجه مورد نظرتان فراهم کنید؛ بنابراین بهتر است که پیش از خرید بهترین دستگاه برش لیزری به نکات زیر توجه داشته باشید:

نوع لیزر

لیزرهای انواع مختلفی از قبیل CO2، فایبر، یگ لیزر (YAG LASER) و … دارند که هر خریدار باید براساس هر نوع لیزر قابلیت‌ها و کاربردهای متفاوتی دارد، بهترین دستگاه لیزر را خریداری و تهیه کند.

توان لیزر

بررسی کنید که دستگاه برش لیزر انتخابی از توان لیزر مناسبی برخوردار باشد تا بتواند متریال مورد نظر را به طور کامل برش دهد و با نیاز کاری ما یکسان باشد.

اعتبار برند

اعتبار برند موضوعی مهمی است که در خرید بهترین دستگاه برش لیزری توجه کمتری به آن می‌شود. از آنجایی که خرید از برندها و شرکت‌های معتبر و شناخته شده مطمئن‌تر است، بنابراین برای خرید بهترین دستگاه برش لیزری بهتر است که از برندهای معتبر خرید کنید.

قیمت

قیمت دستگاه برش لیزر را با سایر محصولات مشابه در بازار مقایسه کنید و مطمئن شوید که قیمت دستگاه متناسب با کیفیت و قابلیت‌های آن است؛ همچنین با بررسی قیمت دستگاه در سایت‌های و شرکت‌های مختلف می‌توانید بهترین قیمت را در بین فروشندگان کالا پیدا کنید.

دقت و سرعت برش متناسب

دستگاه برش لیزر دارای دقت و سرعت مناسبی است تا بتواند نیازهای کاری خریداران را برآورده سازد؛ اما اگر دستگاهی از دقت بالا و سرعت مناسب برخوردار نباشد، نمی‌تواند نیازهای خریدار را برآورده سازد.

بیشتر بدانید: عوارض دستگاه برش لیزر برای اپراتور

راهنمای خرید بهترین دستگاه برش لیزر
راهنمای خرید بهترین دستگاه برش لیزر

بررسی قابلیت‌های اضافی

دستگاه برش لیزر دارای قابلیت‌های اضافی مانند سیستم خنک کننده، کنترل دیجیتال و قابلیت اتصال به سیستم‌های دیگر است.

این قابلیت‌ها می‌توانند در بهبود کارایی و کاربرد و عملکرد دستگاه تاثیر گذاشته و تجربه کاری شما را بهبود بخشند.

کیفیت ساخت

دانستن اینکه یک دستگاه برش لیزری با استفاده از متریال مخصوص و با کیفیت ساخته شده است، این به شما کمک می‌کند تا از عمر طولانی و عملکرد بهتر دستگاه برش لیزر برای خرید مطمئن شوید.

نظرات مشتریان و خریداران قبلی

قبل از خرید، نظرات و تجربیات مشتریانی که از دستگاه استفاده کرده‌اند را مورد بررسی قرار دهید.

این نظرات می‌توانند به شما در تصمیم‌گیری نهایی برای خرید کمک کنند و اطلاعات مفیدی درباره عملکرد و کیفیت دستگاه ارائه دهند.

مطالعه مقاله: تفاوت قدرت دستگاه در ضخامت های مختلف ورق ها

راهنمای خرید بهترین دستگاه برش لیزر: معرفی انواع دستگاه برش

برای اینکه بتوانید راهنمای خرید بهترین دستگاه برش لیزر را داشته باشید، باید با انواع دستگاه برش لیزر آشنا شوید و براساس نیاز خود بهترین دستگاه را خریداری کنید:

دستگاه برش لیزر فایبر

این دستگاه با استفاده از اشعه لیزر کار می‌کند و دقت بسیار بالایی دارد که غالبا برای برش فلزات کاربردی است.

دستگاه برش لیزر فلزات و همچنین حکاکی لیزر فایبر برای برش و حکاکی در بخش‌های مختلف صنعتی مثل تجهیزات خانگی، تجهیزات پزشکی، صنعت فولاد، خودروسازی، ماشین‌آلات، حکاکی روی سنگ‌ها و فلزات قیمتی و همچنین طلا و نقره کاربرد دارد.

این دستگاه بیشتر برای فلزاتی نظیر آهن، آلومینیوم، طلا  و نقره مورد استفاده قرار می‌گیرد. (برای مطالعه مقاله برش لیزری آهن چیست؟ روی لینک مقاله کلیک کنید.)

دستگاه لیزر CO2

انواع دستگاه برش لیزر غیر فلزات که غالبا برخلاف دستگاه برش لیزر فایبر برای برش غیر فلزاتی نظیر پلاستیک، چوب، چرم، مقوا، پارچه و … استفاده می‌شود، قابلیت برش طرح‌های پیچیده و سخت را دارد. این دستگاه هزینه کمی برای نگهداری لازم دارد و بیشتر برای برش‌های بدون ضایعات استفاده می‌شود. از دستگاه لیزر CO2 در صنایع مختلفی نظیر الکترونیک، صنایع چوب و کاغذ، نساجی استفاده می‌شود (برای مطالعه دستگاه لیزر پارچه روی لینک کلیک کنید).

مطالعه مقاله: لینک روش های برش پارچه

راهنمای خرید بهترین دستگاه برش لیزر
راهنمای خرید بهترین دستگاه برش لیزر

راهنمای خرید بهترین دستگاه برش لیزر: نکات و موارد کلیدی

راهنمای خرید بهترین دستگاه برش لیزر | اگر به دنبال خرید بهترین دستگاه برش لیزری هستید، برای اینکه بهترین خرید را داشته باشید، باید به آیتم‌های زیر توجه کنید:

چیلر

چیلر که در واقع وظیفه خنک کردن دستگاه لیزر را برعهده دارد، یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید بهترین دستگاه برش لیزری است.

براساس توان تیوب‌های مصرفی باید چیلر مورد نظر را انتخاب کرد چرا که اگر چیلر انتخاب شده مناسب نباشد، دمای دستگاه را بالا می‌برد و دستگاه به راحتی آسیب می‌بیند.

منبع تولید اشعه لیزر

در دستگاه‌های فایبر هم برش و هم حکاکی، سورس لیزر، منبع تولید اشعه لیزر محسوب می‌شود. سورس لیزر فایبر در توان‌های مختلف با توجه به کارکرد دستگاه وجود دارد.

تیوب‌ها معمولا از جنس فلزی یا شیشه‌ای به تولید می‌رسند. این در حالی است که تیوب‌های فلزی RF از عمر، قدرت و سرعت بیشتری برخوردارند و تیوب‌های شیشه‌ای عمر کمتری دارند و ممکن است پس از کار سخت مثل برش فلزات به راحتی خراب شوند.

در دستگاه‌ برش CO2، تیوب از اهمیت و جایگاه مهمی برخوردار است و باید پیش از خرید به جنس تیوب، برند، اندازه و توان تیوب مصرفی در دستگاه برش توجه داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: مزایای برش لیزری فلزات چیست؟

خرید بهترین دستگاه برش لیزر
راهنمای خرید بهترین دستگاه برش لیزر

میز کار دستگاه برش

به طور کلی دو مدل میز کار برای دستگاه لیزر وجود دارد که باید براساس ویژگی‌های و صنعتی که قصد فعالیت در آن را دارید، مدل میز کار مناسب را انتخاب کنید:

میز لانه زنبوری: همان‌طور که از نام این میز پیداست، این مدل میز از صفحات مشبک و شش ضلعی مشتق شده است که برای برش‌های کوچک، برش خاص و حکاکی‌های خاص استفاده می‌شود.

میز شمشیری: این مدل میز دارای فضای خالی است و از تیغه‌های افقی تشکیل شده است و معمولا برای برش‌های طولی و بلند در صنایعی مثل برش فلزات کاربرد دارند.

اندازه میز دستگاه برش لیزری متفاوت بوده و براساس مدل میز انتخابی شرایط نیز تغییر می‌کند.

معمولا رایج‌ترین ابعاد 90 در 130 سانتی‌متر در دستگاه برش لیزر 1390 برای برش استفاده می‌شود؛ البته اگر میز کوچکتری نیاز داشته باشید، می‌توانید از ابعادی مثل 60 در 40 سانتی‌متر نیز استفاده کنید. توجه داشته باشید که هر چه میز بزرگتری داشته باشید، توانایی بیشتری در برش و اجرا طرح دارید.

از طرفی میز کار دستگاه برش لیزری در دو نوع ثابت و متحرک به بازار عرضه می‌شود:

  • میزهای ثابت: بیشتر برای کارهایی با قطر ثابت استفاده می‌شود.
  • میزهای متحرک: قابلیت تغییر ارتفاع و روتاری در آن‌ها وجود دارد.

توان تیوب

اگر به دنبال خرید دستگاه‌های کوچک هستید، بهترین انتخاب تیوب‌هایی با توان (بین 80 تا 100 وات) است؛ این در حالی است که برای برش عمیق تر تیوب‌های قوی‌تر (بین 130 تا 150 وات) کاربرد دارد.

برند و کمپانی تولید کننده تیوب

در ایران برندهای مختلفی تیوب‌های شیشه‌ای و فلزی را به بازار عرضه می‌کنند که خریدار می‌تواند براساس سابقه و نظرات مختلف برند مدنظر خود را انتخاب کند.

مین برد یا مغز دستگاه

مهم‌ترین بخش در راهنمای خرید بهترین دستگاه برش لیزر، توجه به رابط کاربری، مین برد یا مغز دستگاه است. اگر قصد دارید تا دستگاهی سریع و با دقت بالا داشته باشید باید مین برد را که رابط بین کامپیوتر و دستگاه‌ است را درست انتخاب کنید.

براساس روش‌های تنظیماتی صحیح به قطعات، نمایشگر رنگی، پیش نمایش کار، سیستم عیب یابی و … متصل کنید تا بهترین بازده را دریافت کنید. با تنظیم دقیق می‌توان از آسیب‌ها و عیب‌های احتمالی پیشگیری کرد، در این صورت دستگاه نیز وظیفه خود را به بهترین شکل انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: کاهش هزینه برش لیزر

نتیجه گیری راهنمای خرید بهترین دستگاه برش لیزر

در این مطلب از شرکت روتک، به بررسی راهنمای خرید بهترین دستگاه برش لیزر پرداختیم. شرکت روتک؛ پشتیبان صنعت لیزر کشور آماده عقد قرارداد و همکاری با موسسات و شرکت‌های مختلف است. شما می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان مجرب ما، مناسب‌ترین دستگاه لیزر را انتخاب  تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید و آشنایی با دستگاه‌های لیزر مختلف به سایت روتک سر بزنید و با ما تماس حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: علت دوده زدن دستگاه لیزر + راه کارهای 100درصد