Skip to content

بررسی تکنولوژی کاربرد دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور؛ از بهبود عملکرد تا ارتقای کیفیت آسانسور و قطعات آن

کاربرد دستگاه‌های لیزر

مزایای فراوان دستگاه برش لیزری به ویژه در سال‌های اخیر، باعث شده تا شرکت‌های صنعتی به جهت تولید قطعاتی یکسان و با کیفیت مناسب از دستگاه لیزر در بخش‌های متعدد استفاده کنند.

یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی که برش لیزری نقش مهمی را در آن ایفا کرده است، کاربرد در تولید تجهیزات آسانسور بوده است.

از آنجایی که کاربرد دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور موضوع بسیار مهمی است، در این مطلب از شرکت روتک به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم؛ پس اگر به این موضوع علاقه دارید، تا انتها با ما همراه باشید.

بررسی جایگاه دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور

آسانسورها از کاربردی‌ترین تجهیزاتی است که در تمامی بخش‌های صنعتی و غیر صنعتی کاربرد دارد.

در ابتدا آسانسورها به دلایل مختلف از جمله هزینه بالای تولید، معمولا بیشتر در اماکن خاصی تعبیه می‌شدند اما رفته رفته به دلیل نقش مهم دستگاه برش لیزری در تولید و تهیه تجهیزات آسانسور، شاهد اهمیت بالای دستگاه برش لیزری در کاهش قیمت آسانسور و افزایش همه گیری در استفاده از آسانسور هستیم. امروزه بیشتر مراحل تولید و تهیه آسانسور و تجهیزات آن توسط دستگاه برش لیزری صورت می‌گیرد.

در واقع کاربرد دستگاه برش لیزری (Laser cutting) در تجهیزات آسانسور بیشتر به دلیل سرعت، دقت و کیفیت بالا در تهیه قطعات مختلف شناخته شده است؛ بعلاوه از دستگاه برش لیزری تقریبا در تمامی مراحل تولید آسانسور و تجهیزات آن استفاده می‌شود.

کاربرد دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور چیست؟

با توجه به اینکه امروزه از آسانسور‌های مختلفی در تمامی بخش‌ها استفاده می‌شود، برش لیزری کمک زیادی برای کاهش زمان فرایند تولید، تسریع بخشیدن و بهبود عملکرد نهایی آسانسورها داشته است.

فناوری یا تکنولوژی برش لیزری از آن دسته از فرایندها است که نقش مهمی در گسترش صنعت تولید و ساخت آسانسور و تجهیزات آن داشته است. در این بخش به بررسی کاربرد دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور می‌پردازیم:

  • توانایی برش دادن آلیاژهای مختلف

فرقی ندارد که شما از چه موادی به جهت تهیه تجهیزات آسانسور استفاده می‌کنید، یکی از کاربردهای مهم دستگاه برش لیزری، برش دادن قطعاتی از جنس‌های مختلف است.

دستگاه برش لیزری به راحتی می‌تواند متریال یا آلیاژ‌های متنوعی مثل آهن، آلومینیوم، استیل و برنج را به شکل دلخواه شما و با کیفیت برش مناسب، برش دهد. (برای مطالعه مقاله برش لیزری آهن چیست؟ روی لینک کلیک کنید.)

بیشتر بخوانید: مقاله دستگاه برش لیزر چیست؟

کاربرد دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور
کاربرد دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور
  • انعطاف پذیری

با توجه به پیشرفت‌های علمی و افزایش خواسته‌های بشر، امروزه تنوع و کارکرد‌های آسانسورها بیشتر از قبل شده است به طوری که برای هر بخشی آسانسوری مطابق با خواسته‌های آن بخش تعبیه شده است.

استفاده از برش لیزری نیز مانند دیگر بخش‌های صنعتی نیاز به متدهای جدید و به روز دارد تا بتوان همواره بهترین و با کیفیت‌ترین طرح‌ها را به بازار ارائه کرد.

بیشتر بدانید: انتخاب بهترین سورس لیزر فایبر

کاربرد دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور
کاربرد دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور
  • ایجاد برش‌هایی با کیفیت بالا

جالب است بدانید که یکی از کاربرد دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور، ایجاد برش‌هایی بدون ایجاد فشار مکانیکی روی صفحه فلزی است به طوری که می‌توان گفت که این اتفاق از تغییر شکل و ایجاد مشکلاتی ناخواسته در روند تولید تجهیزات آسانسور جلوگیری می‌کند. استفاده از برش لیزری یک برش یکدست ایجاد می‌کند و در کیفیت نهایی آسانسور نقش بسزایی دارد.

  • کوتاه‌تر شدن چرخه برش

پرس‌های پانچ مانند برش لیزری سرعت بالایی ندارند و با توجه به تنوع قطعات آسانسور، روند تولید را بسیار کند می‌کند. یکی از کاربردهای دستگاه برش لیزری کوتاه شدن چرخه تولید قطعات و چرخه برش است.

بیشتر بدانید: تفاوت قدرت دستگاه در ضخامت های مختلف ورق ها

بررسی مزایای دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور

همان‌طور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، دستگاه برش لیزری از اهمیت و مزایای قابل توجه در صنعت تهیه و تولید آسانسور و قطعات مختلف آن برخوردار است:

  • برش‌هایی با کیفیت بالا

برای حفظ کیفیت آسانسور و قطعات آن و جلوگیری از اشکالات ناخواسته در ابتدا باید برش‌هایی با کیفیت مناسب تهیه کنیم.

یکی از کاربردهای دستگاه برش لیزر فلزات در تجهیزات آسانسور که به منظور تهیه و ساخت بهتر آسانسور مورد استفاده قرار می‌گیرد، تهیه برش‌هایی با کیفیت بالا است.

این برش‌ها در حالت نرمال  (کالیبره بودن دستگاه و نداشتن مشکل) همواره باید به صورت یکدست و کاملا یکسان به تولید برسند.

کاربرد دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور
کاربرد دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور
  • افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ها در روند تولید

مهم‌ترین کاربرد دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور، افزایش قابل توجه سرعت تولید است. افزایش سرعت تولید نقش مهمی در کاهش هزینه تولید آسانسور و قطعات آن و همچنین بهبود عملکرد و کارایی فرایند تولید می‌شود.

  • برش دادن قطعات پیچیده و سخت

به دلیل پیچیده بودن شکل قطعات، برش دادن قطعات و تجهیزات آسانسور کار دشواری بوده؛ اما امروزه به دلیل کاربرد دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور به راحتی می‌توان قطعاتی با اشکال متنوع را ساخت و همچنین این قطعات را در سطح انبوه به تولید رساند.

  • دقت بالا در برش

از آنجایی که دستگاه برش لیزری نقش پررنگی در ساخت و تولید تجهیزات آسانسور دارد، برش دقیق قطعات و کنترل دقیق محل برش پروفیل‌ها، پلاک‌ها و قطعات پیچیده آسانسور بسیار مهم است چرا که با کوچک‌ترین تغییر در برش، امکان ایجاد ناهماهنگی و از بین رفتن توازن بین قطعات مختلف آسانسور اتفاق می‌افتد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور، دقت بالا و ایجاد برش‌هایی متناسب است.

جمع بندی درباره کاربرد دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور

در این مطلب از شرکت روتک، به بررسی کاربرد دستگاه برش لیزری فلزات مانند دستگاه برش لیزری RT1530G2 و دستگاه برش لیزری RT1530NC در تجهیزات آسانسور پرداختیم. شرکت روتک؛ پشتیبان صنعت لیزر کشور آماده عقد قرارداد و همکاری با موسسات و شرکت‌های مختلف است.

شما می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان مجرب ما، مناسب‌ترین دستگاه لیزر را انتخاب تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید و آشنایی با دستگاه‌های لیزر مختلف به سایت روتک سر بزنید و با ما تماس حاصل کنید.

مزایای دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور چیست؟

برش دادن قطعات پیچیده و سخت
افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ها در روند تولید
دقت بالا در برش
برش‌هایی با کیفیت بالا