Skip to content

مزایای دستگاه‌های برش لیزر فایبر

آموزش

از برش لیزری برای فرآیندهای مختلف می‌توان استفاده کرد، همچنین از یک لیزر برای کاربردهای مختلف نیز استفاده می‌شود.

تحت کنترل بودن خروجی حرارت اشعه، شدت و مدت آن این امکان را فراهم می‌سازد تا بتوان برش‌های مختلفی را بر روی متریال‌های مختلفی انجام داد؛ علاوه بر این می‌توان از یک برش لیزری برای بسیاری از فرآیندهای لیزری مشابه مانند حکاکی لیزری نیز استفاده نمود.

روش‌های برش فلزات مختلفی برای صنعتگران وجود دارد که هرکدام مزایای خاص خود را دارند. در سرتاسر جهان، تولیدکنندگان بیشتری با لیزرهای فایبر به دلیل افزایش زمان کار و توان عملیاتی، هزینه‌های عملیاتی کمتر و به‌طورکلی کیفیت بهبودیافته، عملیات برش فلزات را انجام می‌دهند.

در این مقاله با مزایای دستگاه‌های برش لیزر فایبر بیشتر آشنا می‌شویم.

13 مزیت برش لیزر فایبر

تطبیق پذیری در بخش‌های مختلف

دستگاه برش لیزر فلزات تقریبا در هر بخشی مانند هوافضا، خودرو از جمله حمل‌ونقل الکترونیکی، دندانپزشکی، الکترونیک، جواهرات، پزشکی، علوم، نیمه‌هادی‌ها، سیستم‌های حسگر، خورشیدی و غیره کاربرد دارد.

برش لیزر فایبر

اشغال فضای کم

لیزرهای فایبر ساختار فشرده‌ای دارند و در فضا صرفه‌جویی می‌کنند؛ بنابراین برای تولید در جاهایی که کمبود فضا وجود دارد، بسیار ایده‌آل هستند.

محدوده متریال‌ها

لیزرهای فایبر توانایی پردازش بسیاری از مواد مختلف مانند فلزات (از جمله فولاد ملایم، فولاد ضدزنگ، تیتانیوم و متریال‌های بازتابنده مانند آلومینیوم یا مس) را دارند.

این دستگاه‌های فایبر فلزات اکثر کاربردهای پردازش لیزر فلزات را در سراسر جهان پوشش می‌دهد؛ جز مواد غیرفلزی مانند چوب، پلاستیک، پلکسی، چرم، کاغذ و … که با استفاده از دستگاه‌های غیر فلزات co2 قابل برش و حکاکی هستند.

کاهش هزینه‌های عملیاتی

لیزرهای فایبر برای کاهش هزینه‌های سربار و عملیاتی با استفاده از سورس لیزر فایبر روشی بسیار عالی هستند؛ این دستگاه‌ها یک راه‌حل مقرون‌به‌صرفه با نسبت قیمت / عملکرد خوب هستند و هزینه‌های نگهداری بسیار پایینی دارند.

Fiber Laser 1

بهره‌وری انرژی

لیزرهای فیبر کارایی بالایی دارند و انرژی کمتری نسبت به ماشین‌های تولیدی معمولی مصرف می‌کنند؛ در این دستگاه‌ها به دلیل کاهش استفاده از کربن‌دی‌اکسید، هزینه‌های عملیاتی شما را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهد.

سرعت برش بالا

سرعتی برش لیزر فایبر از سایر روش‌های موجود در بازار بسیار بالاتر است.

طول موج این دستگاه‌ها 1 میکرومتر با راندمان بالاتر نسبت به لیزرهای سنتی است و کیفیت پرتو عالی یعنی قابلیت فوکوس لیزرهای فایبر، چگالی انرژی بیشتری را برای قطعه کار فراهم می‌کند؛ در نتیجه برش سریع‌تری انجام می‌شود.

فرآیند قابل تکرار

بر خلاف سایر روش‌های برش فلزات که احتمالا دارای پایداری کوتاه‌مدت، ضعیف و تخریب طولانی مدت در توان لیزر هستند، از مزایای دستگاه‌های برش لیزر فایبر، عملکرد قابل تکرار مداوم آنهاست.

با پایداری برق معمولاً بهتر از 0.5٪ تنظیم بیش از 1000 ساعت کارکرد، عملکرد برش یکسانی را در هر قسمت خواهید داشت.

مطالعه مقاله: مقایسه لیزر CO2 و فایبر

Fiber Laser 2

هزینه تعمیر و نگهداری کمتر

دستگاه‌های لیزر فایبر به تعمیر و نگهداری زیادی نسبت به دستگاه‌های لیزر غیرفلزت نیاز ندارند؛ زیرا مانند غیر فلزات به آینه‌ها که همیشه نیاز به بررسی و کالیبره دارند، متکی نیستند.

عدم ایجاد خسارت گرمایشی

پرتویی که از دستگاه برش لیزر فایبر ساطع می‌شود، فوق‌العاده قدرتمند است؛ به همین دلیل می‌تواند مواد محکم و ضخیمی مانند فولاد را با ضخامت‌های مختلف برش دهد.

دقت برش بالا

یکی دیگر از مزایای دستگاه‌های برش لیزر فایبر این است که می‌توانند بسیار دقیق عمل کنند؛ به‌طوری‌که پرتو آن هیچ آسیبی به متریال جسمی که بر روی آن کار می‌کنند، وارد نمی‌کند.

فرآیند غیرتماسی

اشعه لیزر دستگاه برش لیزر به صورت فیزیکی متریال را لمس نمی‌کند و به جای آن از طریق حرارت‌دهی، عمل ذوب کردن را انجام می‌دهد؛ این کار سبب حداقل‌سازی آسیب به متریال شده و از هزینه‌های تعمیر و نگهداری قطعاتی که با سطح در تماس هستند اجتناب شود.

روش امن‌

برش لیزری فایبر نسبت به دیگر فرآیندها امن‌تر است؛ زیرا اشعه در یک لایت باکس قرار دارد.

همان‌طور که می‌دانید صنایع مختلف به دنبال افزایش بازدهی هستند؛ بنابراین تلاش برای به‌کارگیری روش‌های ایمن و بی‌خطر نیز روزبه‌روز افزایش می‌یابد. برش لیزر یکی از ایمن‌ترین روش‌ها در برش فلزات و غیر فلزات است.

روش دقیق و بی‌نقص

در واقع این خصوصیت یکی از مهم‌ترین مزایای دستگاه‌های برش لیزر فایبر محسوب می‌شود؛ به همین دلیل می‌توان برش‌هایی دقیق انجام داد که دارای پرداخت‌هایی هموار هستند.

این موضوع کمک کرده تا محصولات، اجزاء و دستگاه‌ها بسیار کوچک‌تر شده و میزان اتلاف متریال را بسیار کاهش دهد.

با استفاده از این تکنولوژی می‌توان قطعات را با بالاترین میزان دقت برش زد؛ این توانایی موجب به حداقل رسیدن ضایعات شده و کوچک‌ترین قطعات را دقیق و صاف برش می‌دهد.

خرید دستگاه برش لیزر فایبر

شرکت روتک در زمینه دستگاه‌های برش لیزری و قطعات یدکی فعالیت دارد.

برای اطلاع از قیمت دستگاه برش لیزر برش و حکاکی و دریافت مشاوره رایگان برای خرید دستگاه‌های برش و حک لیزری می‌توانید با شماره 90 000 480 021 شرکت روتک تماس حاصل فرمایید.

مزایای دستگاه‌های برش لیزر فایبر چیست؟

تطبیق پذیری، سرعت برش بالا، دقت بسیار عالی در برش، روش امن و بی نقص و …

چرا برش لیزر فایبر یک روش امن است؟

روش امن‌
برش لیزری فایبر نسبت به دیگر فرآیندها امن‌تر است؛ زیرا اشعه در یک لایت باکس قرار دارد.

 

ارسال دیدگاه

captcha