دستگاه پرس برک NC

NC Press Brake RT1640NC/RT2563NC

دسته:محصولات

ویژگی‌ها:

عرض: 1/60 سانتیمتر | 2/50 سانتیمتر
فشار هیدرولیکی/مکانیکی: 40 تن | 63 تن
کنترلر: E300P | Estun E21
سیستم حفاظتی: پرده محافظ نوری جلو | درب عقب

پرس برک هیدرولیک نوعی دستگاه خمکاری است که به عنوان یکی از تجهیزات مهم برای خم کردن ورق فلزی نقش تعیین‌کننده‌ای در کیفیت محصول، راندمان پردازش و دقت دارد.

برند:

ROTEC

مدل دستگاه:

RT1640NC/RT2563NC

گارانتی:

1سال

پرس برک‌های هیدرولیک در صنایع مختلف مانند خودرو، تولید برق، نفت و گاز، مواد شیمیایی و همچنین سایر فرایندهای تولیدی کاربرد دارد.طراحی این دستگاه مطابق تکنولوژی روز اروپا با بدنه سخت کاری شده، میز کار مستحکم، آپشن‌های مکانیکی بالا طراحی شده که دقت دستگاه را به طور چشم گیری افزایش داده‌ است.دستگاه پرس برک دارای سیستم کنترل هیدرولیک یکپارچه است که تعمیر و نگهداری آسان و قابل اطمینان را تضمین می‌کند؛ از طرفی با استفاده از سیستم تحت کنترل حلقه بسته هیدرولیک، کاهش و افزایش سرعت و فشار با دقت بالا و نویز پایین به راحتی قابل انجام است.سیستم کنترل هیدرولیک و کنترلر در دستگاه پرس برک قابل برنامه ریزی است که توانایی تکرارپذیری دقیق و کاربری آسانی دارد.سیستم هیدرولیک یکپارچه می‌تواند به سرعت و به طور خودکار عملیات خمکاری را انجام دهد.محور X و Y توسط کنترلر برنامه ریزی شده و توسط سروو موتور کنترل می‌شود تا موقعیت دقیق خمکاری را مشخص کند.طراحی مهندسی بسیار دقیق با رعایت نسبت پارامترها و پیدا کردن نقطه بهینه در ساخت موجب افزایش کارایی در عین پایداری و کاربری بسیار آسان شده است.پرس برک NC مجهز به محورهای عقب استاندارد تک محوره (محورX ) و محور عمودی ایجادکننده زاویه خم (محور Y) است؛ همچنین می‌توان با اضافه کردن محور V یا جبران ساز، عملکرد دستگاه را برای جبران انحراف زاویه در تمامی قسمت‌های ورق جبران کرده و ماتریس مناسبی را برای خم شدن آسان صفحات با اشکال پیچیده انتخاب کرد.ساختار مکانیکی اصلی پرس برک از میز کار، سازه، سنبه، سیلندر اصلی، ستون و محورهای عقب تشکیل شده است. کلیه دستگاه با استفاده از طراحی 3 بعدی، مورد تجزیه و تحلیل فنی قرار گرفته تا قبل از ساخت استحکام ساختاری و قطعات جزیی آن ضمانت شود.بدنه دستگاه در یک فرایند با استفاده از دستگاه ماشین‌کاری سه بعدی CNC تراش داده می‌شود؛ این کار موجب موازی و عمودی بودن هر سطح از پایه شده است.بدنه هر دستگاه پرس برک یک سازه سنگین و یکپارچه است که از فولاد با عملکرد بالا ساخته شده و در کوره تنش‌گیری حراره داده شده است. این طراحی منجر به عملکرد دقیق و قابل اعتماد دستگاه برای مدت زمان طولانی می‌شود.بخش کارگیر دستگاه به طوری طراحی شده که فک بالایی متحرک (واردکننده نیرو) به سنبه‌های چند بخشی متصل است؛ این امر باعث می‌شود تا نیرو با استانداردهای اروپایی در هر قسمتی از میز کار پخش شود. از طرفی فک پایینی (نیرو گیرنده) از سمت ماتریس با بدنه دستگاه متصل شده است. این طراحی در کنار بخش C شکل بدنه باعث شده تا صفحاتی با ارتفاع و عمق زیاد و همچنین ضخامت‌های مختلف قابل خمکاری باشد.رعایت نسبت پارامترها و پیدا کردن نقطه بهینه در طراحی مهندسی باعث ساخت بسیار دقیق شده است که در عین پایداری موجب افزایش کارایی و کاربری بسیار آسان و در نتیجه پردازش بازه متنوعی از قطعات و اشکال را همراه دارد.سیستم کنترل قدرتمند دستگاه با مکانیزم‌های سخت افزاری هیدرولیک تطابق زیادی دارد؛ همین امر موجب استفاده کمتر از لوله‌ها و انشعابات هیدرولیک شده و تعمیر و نگهداری را به حداقل رسانده و پایداری افزایش یافته است. این سیستم نیروی لازم برای به حرکت درآوردن بخش‌های مختلف را برای سیستم هیدرولیک را تامین می‌کند؛ این پمپ از آلیاژی با استحکام بالا ساخته شده است که دارای کمترین نویز، حداقل حساسیت به آلودگی، راندمان بالا و کمترین نیاز به تعمیر و نگهداری است.

مزایای دستگاه پرس برک NC

Crowning جبران ساز اختلاف زاویه بین چپ و راست صفحه با مرکز را در طول فرایند خمکاری جبران کرده تا دقت کار افزایش یابد. این سیستم با ایجاد کمان در ماتریس موجب توزیع نیروی یکسان و ایجاد خم یکدست می‌شود. سیستم کنترل اتوماتیک میزان جبران زاویه خمش در همه جای ورق را به صورت خودکار تنظیم کرده که راحت و دقیق باشد.

2 نگهدارنده‌ (قرار) در محور عقب دستگاه تعبیه شده که برای نگه‌داشتن قطعه کار قبل از خمکاری به کار می‌رود. این مکانیزم شامل سیستم حرکتی عرضی و طولی است که با سیستم پردازش کنترل می‌شود؛ بنابراین میزان ابعاد خمش با دقت بالایی تنظیم می‌شود.

سیستم حرکتی این دستگاه از یک بال اسکرو و ریل و واگن تخت به منظور اطمینان از حرکت محور X تشکیل شده است که نسبت به بوش و میله دقت بسیار بالاتری دارد؛ این سیستم دارای مکانیزم پولی و تسمه تایمینگ است که با سروو موتور/موتور گیربکس القایی کنترل می‌شود. ارتفاع محور عقبی دستگاه به صورت دستی/اتوماتیک قابل تنظیم است.

استفاده از سیستم کنترل قدرتمند با تطبیق بالای مکانیزم‌های هیدرولیک موجب شده تا لوله‌های هیدرولیک کمتری به کار رود؛ از طرفی این سیستم موجب افزایش پایداری و نهایتا نیاز کمتر به تعمیر و نگهداری می‌شود.

ابعاد و بخش‌بندی‌های سنبه‌های قرار گرفته روی دستگاه کاربری آن را راحت‌تر کرده است؛ در واقع آنالیز تطبیق فشار بین ماتریس و سنبه‌ها توسط نرم‌افزارهای مکانیکی قوی مانند ANSYS شبیه سازی و با دقت بالا طراحی شده است.

با استفاده از نگهدارنده سنبه با کاربری آسان، سریع و استاندارد می‌توان سنبه بالایی دستگاه را در زمان بسیار کوتاه تعویض کرد که سبب بهبود کارایی و صرفه جویی در زمان می‌شود.

سنبه استاندارد بالا و ماتریس چند شیار پایین در دستگاه به منظور خمکاری انواع ورق‌های فلزی طراحی شده‌اند. انواع سنبه و ماتریس با توجه به نوع کار روی این دستگاه قابل استفاده هستند.

کنترلرهای معمول در بازارهای دنیا مدل‌های NC از برندEstun  است. با این حال، در صورت لزوم می‌توان آن را با کنترلرهای Esa و Delem  نیز تعویض کرد.

سیستم همگام سازی، میله فولادی با ساختار بسیار ساده و دقت بسیار بالا است. در دو سر فک بالایی دو وسیله همگام سازی وجود دارد تا حرکت فک دقیقا موازی با ستون‌های دستگاه باشد. این ساختار موجب ایجاد حرکت و فشار متعادل در حین خمکاری صفحات می‌شود.

موتور پرس برک با برند معروف جهانی Siemens. است که نسبت به سایر برندها مصرف بسیار کم در حین کار و عمر طولانی‌تری دارد.

در جعبه برق دستگاه از قطعات الکتریکی بسیار با کیفیتی با برند اشنایدر استفاده شده است؛ در نتیجه بازدهی و پایداری عملکرد در طول عمر دستگاه را تضمین می‌شود. هنگام بروز خرابی در این قطعات می‌توان به راحتی جایگزین آن‌ها را در سراسر دنیا یافت.

در این دستگاه از سرو درایو با برند استون استفاده شده است که موجب افزایش دقت در کار می‌شود.

عملکرد خاموش کردن دستگاه به محض باز شدن درب تابلو برق به منظور رعایت استاندارد و محافظت است.

از پدال برای کنترل حرکت سنبه استفاده می‌شود که دارای دکمه توقف اضطراری است.

فشارسنج، میزان فشار سیستم هیدرولیک در هر لحظه را نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه در صنایع خم‌کاری ورق، به اعمال خم‌های زیاد با زوایای مختلف نیاز است، امکان آسیب به اپراتور بر اثر سهل‌انگاری یا فراموشی افزایش می‌یابد؛ به همین دلیل از پرده محافظ نوری در دستگاه استفاده شده که در صورت بروز خطا در کسری از ثانیه از ایجاد حادثه جلوگیری شود و تا حد زیادی آسیب‌های احتمالی به حداقل برسد.

عملیات تراش‌کاری، حرارت‌دهی، سخت‌کاری، کف‌تراشی، ترازکردن و مهندسی سازه، تکنیک‌های به کار رفته در طراحی و ساخت بدنه است که موجب افزایش دقت دستگاه شده است. در ساخت بدنه از عملیات شات بلاست برای رفع اکسید، پلیسه‌ها و آلودگی سطح بدنه استفاده می‌شود. انواع تکنیک ساخت بدنه به افزایش پایداری بدنه دستگاه کمک کرده و موجب و بهبود عملکرد کلی و کاهش خطر خرابی شده است؛ در واقع با این تکنیک‌ها و به کارگیری بخش‌هایی مانند پل‌های ارتباطی، خطر شکست و فروپاشی کاهش‌ و ایمنی در زیرساخت‌ها افزایش یافته است. در نهایت کارایی دستگاه یا سازه با به کارگیری تکنیک ساخت بهبود داده شده است که موجب صرفه‌جویی در انرژی، بهبود عملکرد و کاهش ضایعات می‌شود؛ همچنین افزایش طول عمر بدنه دستگاه و کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری و جایگزینی در اثر کاهش اثرات انحراف ایجاد می‌شود.

سیستم‌های‌ هیدرولیک موجود در پرس برک دارای انرژی کارآمدی هستند، یعنی به حداقل انرژی برای کارکردن نیاز دارند؛ از طرفی این سیستم‌ها با عملکرد آسان امکان راه‌اندازی و تنظیم سریع و کارآمدی را ایجاد کرده‌اند. سیستم‌های هیدرولیک قابلیت اطمینان و دوام بالایی دارند؛ به همین دلیل گزینه‌ای بسیار مناسبی برای کاربردهای تولیدی سنگین به حساب می‌آیند؛ همچنین با تولید نیروی بسیار زیادی برای خمکاری متریال‌های سنگین مناسب هستند. یکی دیگر از مزایای استفاده از سیستم کنترل هیدرولیک با فرکانس بالا افزایش سرعت، بازدهی و پایداری دستگاه است.

ویژگی‌های دستگاه پرس برک NC

محور V یا سیستم جبران ساز برای توزیع یکسان نیرو و ایجاد خم یکدست

دارای نگهدارنده‌های عقب (قرار) به منظور تنظیم ابعاد خمش با دقت بالا

دارای محور حرکتی عقب

سیستم فرمان و کنترل NC برای تنظیم زاویه دقیق خم

مجهز به سنبه‌های چندبخشی

نگهدارنده سنبه برای تعویض سریع آن

ماتریس چند وجهی به منظور خمکاری متنوع ورق‌های فلزی

دارای کنترلر برای کنترل محور X

سیستم همگام سازی نیرو

دارای موتور پمپ القایی

سیستم الکتریکی با کیفیت برای ضمانت پایداری و بازدهی عملکرد

مجهز به سروو درایو

دارای کلید اینترلاک

پدال فشاری

فشارسنج

به کار گیری پرده محافظ نوری

ساخته شده با تکنیک‌های مهندسی

مجهز به سیستم هیدرولیک یکپارچه

محصولات مرتبط

مشخصات فنی

بال اسکرو

PMI

ریل و واگن

PMI

میز جلو

نوع فولادی/پشتیبانی مجهز به ریل و واگن/غلتکی دوگانه

سایز نگهدارنده

2/3/4/6

پدال فشاری

دارای توقف اضطراری

سنبه

بخش بندی شده

گیره های سنبه

گیره سریع FAST CLAMB

تجهیزات برقی

اشنایدر

کنترلر

Estun

محورهای عقب

محور دوتایی ریل و واگن

محافظ جلو

پرده محافظ نوری

حداقل تعداد محورها

2+1

شیر هیدرولیک / پمپ روغن

Rexroth / Sunny / hawe

دانلود کاتالوگ

ارسال دیدگاه

captcha