Skip to content

نکات مهم قبل از خرید دستگاه برش لیزر فایبر

آموزش

در حال حاضر، دستگاه‌های برش لیزر فایبر یکی از دستگاه‌های پرکاربرد و موثر برای برش متریال فلزی در صنایع مختلف است؛ اما قبل از خرید یک دستگاه برش لیزر فایبر، باید با نکات مهم برای خرید آشنا شد تا در نهایت بهترین انتخاب صورت بگیرد.

در این مطلب از شرکت روتک، به بررسی نکات قبل از خرید دستگاه برش لیزر فایبر می‌پردازیم. با رعایت این نکات و انجام تحقیقات کافی، می‌توان بهترین دستگاه برش لیزر فایبر را براساس نیازهای خود انتخاب و به بهترین شکل از آن استفاده کرد؛ بنابراین اگر دوست دارید تا بیشتر درباره این موضوع اطلاعات کسب کنید، تا انتها همراه ما باشید.

افرادی که به دنبال خرید دستگاه برش لیزر فلزات هستند اطلاع دارند که پیش از خرید دستگاه برش لیزر فایبر، با سوالات مختلفی روبه‌رو می‌شوند. در ادامه به بررسی این سوالات و ارائه راهنمایی‌های مفید قبل از خرید می‌پردازد تا شما را در جستجوی بهترین دستگاه برش لیزری با پارامترهای مناسب راهنمایی کند:

بیشتر بخوانید: راه های افزایش طول عمر دستگاه برش لیزر

انتخاب یک شرکت تولید کننده معتبر

قبل از خرید دستگاه، باید به شرکت تولید کننده آن توجه ویژه‌ای داشت. شرکت تولید کننده باید دارای اعتبار کافی، تیم پشتیبانی قوی و تنوع گسترده در دستگاه‌های برش لیزر باشد. دستگاه‌های برش لیزر به عنوان ماشین‌های پیچیده شناخته می‌شوند و نیازمند نگهداری صحیح هستند. دریافت گارانتی و ضمانت‌نامه از اهمیت بالایی برخوردار است. توصیه می‌شود قبل از خرید، نکات مرتبط با خدمات پس از فروش را مورد بررسی قرار داد و یکی از برندهای با کیفیت تولیدی دستگاه برش لیزر با گارانتی مناسب را انتخاب کرد.

مطالعه بیشتر: مقایسه لیزر فایبر با پلاسما

buying a fiber laser cutting machine 11 11zon

توان مناسب سورس دستگاه

توان سورس دستگاه برای برش فلزات، یکی از عوامل اساسی در خرید دستگاه برش لیزری است. این توان بسته به ضخامت فلزات مورد استفاده تعیین می‌شود؛ با افزایش ضخامت فلزات، نیاز به توان برش بیشتری پدیدار می‌شود. توان دستگاه برش، در انتخاب دستگاه مناسب تاثیرگذار بوده و می‌تواند منجر به افزایش سرعت کار و بهبود راندمان تولید شود.

توان دستگاه‌ها متنوع است و باید با توجه به ضخامت فلزات مورد استفاده برای برش، دستگاه مناسب را انتخاب کرد. خرید دستگاه با توان برش بالا، برای فلزات با ضخامت بیشتر توصیه می‌شود و می‌تواند به افزایش سرعت و راندمان تولید کمک کند. انتخاب دستگاه مناسب با توجه به نیازهای خود، اهمیت بالایی دارد. لازم به ذکر است که دستگاه‌های با توان بالا هزینه و مصرف بیشتری دارند، بنابراین مشاوره با متخصصان قبل از خرید، توصیه می‌شود. انواع روشهای برش فلزات را در این مقاله بخوانید.

دقت و سرعت دستگاه برش لیزر فایبر

سرعت و دقت دستگاه برش لیزری اهمیت بالایی در کیفیت برش دارند. دقت این دستگاه‌ها بستگی به عوامل مختلفی از جمله دقت حرکت سیستم مکانیکی، دقت پرتو لیزر و دقت کنترل کامپیوتری دارد. انتخاب دستگاه با دقت مناسب برای نیازهای خود، بهبود کیفیت و دقت برش محصولات شما را تضمین می‌کند. مراقبت از دستگاه، تنظیمات صحیح و نگهداری منظم نیز به دقت و عملکرد بهتر دستگاه کمک می‌کند. دستگاه فایبر خطایی حدود 1 میلی‌متر دارد و دقت بسیار بالایی نیز دارد.

برای پروژه‌هایی با نیاز به دقت بالا، دستگاهی با دقت مناسب انتخاب شود و برای پروژه‌های با زمان اجرای محدود، دستگاهی با سرعت بالا ترجیح داده شود.

بیشتر بدانید: برش لیزری ورق‌ های استیل ضد زنگ

نکات قبل از خرید دستگاه برش لیزر فایبر
نکات قبل از خرید دستگاه برش لیزر فایبر

امکانات و ویژگی‌های دستگاه برش لیزر

امکانات و ویژگی‌های دستگاه برش لیزر فلزات مانند سرعت و دقت برش، دمای محیط کاری، سیستم خنک کننده و قابلیت تعویض لنز نیز باید در نظر گرفته شوند.

بیشتر بدانید: پارامترهای مهم در کنترل کیفیت برش لیزری فلزات

امکانات و ویژگی‌های دستگاه برش لیزر
نکات قبل از خرید دستگاه برش لیزر فایبر

انعکاس بالا در برش ورق‌های فلزی

در زمان برش ورقه‌های فلزی با انعکاس بالا، پرتو لیزر به سر هد دستگاه لیزر انعکاس می‌یابد و ممکن است منجر به خراب شدن ژنراتور دستگاه لیزر فایبر شود. این ورقه‌های بازتابنده معمولا از جنس آلومینیوم، برنج، مس و … تشکیل شده‌اند.

بیشتر بخوانید: کاربرد برش لیزری در تولید قطعات خودرو

buying a fiber laser cutting machine 12 11zon

شاسی دستگاه برش لیزر فایبر

شاسی‌های استفاده شده برای دستگاه‌های برش لیزر ممکن است از جنس ورق کاری، ریخته‌گری یا قوطی‌کشی باشند. انتخاب شاسی به عنوان نکته حیاتی تلقی می‌شود که بر ماندگاری و استحکام دستگاه تأثیرگذار است.

برای اطمینان از استحکام و وزن مناسب، استفاده از شاسی با جنس ورق‌کاری توصیه می‌شود؛ زیرا جنس ورق‌کاری دارای استحکام بالا و وزن مناسبی است. برای کاهش آسیب به دستگاه، انتخاب شاسی با جنس ورق‌کاری توصیه می‌شود.

مطالعه مقاله: کاربرد برش لیزر در صنایع هوافضا

شاسی دستگاه برش لیزر فایبر

قیمت دستگاه‌ها

قیمت دستگاه‌ها متغیر بوده و بر اساس ویژگی‌هایی مثل امکانات و قطعات آنها تغییر می‌کند؛ بنابراین هنگام خرید دستگاه برش لیزر، باید به موارد مختلفی توجه کرد تا در نهایت بهترین انتخاب را داشت. برش لیزر در تولید قطعات الکترونیکی

قیمت دستگاه‌ها

نوع دستگاه لیزری

برای فلزات ضخیم، دستگاه‌های لیزر با قدرت بالا مناسب هستند، در حالی که برای فلزات نازک، دستگاه‌های لیزر با دقت و کارایی بالا توصیه می‌شوند. انتخاب مناسب بر اساس نیازهای کاری، به بهبود عملکرد و کیفیت برش کمک می‌کند.

بیشتر بدانید: مزایای برش لیزری فلزات

بررسی سوابق کارکرد دستگاه

قبل از خرید دستگاه، می‌توان کارکرد آن را بررسی کرده و اگر دستگاه دست دوم است، مدت استفاده و تعداد برش‌ها باید بررسی شود.

مطالعه مقاله: برش پلاسما چیست؟

buying a fiber laser cutting machine 13 11zon

خروجی دستگاه برش لیزر

خروجی دستگاه برش لیزر فلزات باید دقیق، کارآمد و با کیفیت بالا باشد. برای تعیین کیفیت خروجی، انجام چندین آزمون برش در دستگاه‌های مختلف توصیه می‌شود.

ظرفیت برش

ظرفیت برش بسته به میزان کاری که انجام می‌گیرد، اندازه میز برش و قابلیت افزایش آن متغیر است. برای کاربرانی که به دنبال انجام پروژه‌های بزرگ هستند، اندازه میز برش و امکان افزایش آن مهم است.

بیشتز بدانید: فلزات قابل برش با دستگاه لیزر

ظرفیت برش

خدمات پس از فروش و ارتباط با تولید کننده

در انتخاب دستگاه برش لیزر فلزات، باید به خدمات پس از فروش توجه کرده و از شرکت فروشنده در این زمینه مطلع شوید. همچنین، بررسی نظرات کاربران قبلی نیز می‌تواند به شما کمک کند. همچنین، اطمینان حاصل کرد تا تولید کننده خدمات پس از فروش مانند نصب، آموزش و خدمات تعمیراتی را ارائه می‌دهد و امکان برقراری ارتباط با وی وجود دارد.

بیشتر بدانید: تفاوت قدرت دستگاه در ضخامت های مختلف ورق ها

افزایش مهارت استفاده از دستگاه برش لیزر فایبر

ضروری است که کاربر مهارت لازم برای استفاده از دستگاه را داشته باشد و اگر دوره‌های آموزشی ارائه می‌شود، آنها را دریافت کند.

بیشتر بدانید: اجزای اصلی دستگاه برش لیزری

افزایش مهارت استفاده از دستگاه برش لیزر فایبر
نکات قبل از خرید دستگاه برش لیزر فایبر

مشخصات فنی دستگاه برش لیزر فلزات

مشخصات فنی دستگاه نیز بسیار مهم است و باید به مواردی مانند قدرت لیزر، سرعت برش، دقت برش و ضخامت قابل برش توجه کرد.

بیشتر بدانید: مشکلات و راه حل های رایج برش لیزر فایبر

مشخصات فنی دستگاه برش لیزر فلزات
نکات قبل از خرید دستگاه برش لیزر فایبر

بهترین دستگاه‌های برش لیزری

دستگاه برش لیزر فلز RT1530G2

دستگاه برش لیزر فلز RT1530G2 یکی دیگر از پرقدرت در حوزه دستگاه‌های برش لیزری فایبر است که از سیستم عامل cypcut پیروی می‌کند و در چهار توان 1، 1.5، 2 و 3 کیلووات به تولید می‌رسد.

این دستگاه قادر است تا فلزاتی مثل استیل، آهن و برنج را با بهترین کیفیت و تا ضخامت اسمی 20 میلی‌متر برش دهد؛ به همین جهت از این دستگاه در صنایع مختلف مثل پزشکی، نفت و گاز، ساخت کابین آسانسور، لوازم خانگی، صنایع دفاعی، صنایع الکترونیک، دکوراسیون، قطعه سازی و … استفاده می‌شود. مزایای برش لیزری در برش ورق آهن چیست؟

برجسته‌ترین ویژگی دستگاه برش لیزر فلزات RT1530G2، توانایی کارکرد 24 ساعته بدون نیاز به توقف است. دستگاه با بدنه و میزی طراحی شده است که بارگذاری و تخلیه متریال بدون مشکل انجام شود. ارتفاع صفحه کارگیر به شکل استاندارد و ارگونومیک ساخته شده است. طراحی پایه‌های زیر دستگاه باعث قرارگیری دقیق متریال در محل مورد نظر می‌شود. داکت زنجیروار متحرک و قفل‌دار در هد برای هدایت فیبر نوری لیزر طراحی شده‌است. سرعت برش به توان اشعه لیزر و قابلیت‌های دستگاه بستگی دارد و پارامترهای کنترلی باید با دقت تنظیم شوند.

دستگاه برش لیزر فلز RT1530NC

یکی از دستگاه‌های مناسب برای برش لیزری فلزات، دستگاه برش لیزر فلز RT1530G2 است. این دستگاه با تکنولوژی لیزر فایبر، قادر است تا متریال‌های فلزی مثل آلومینیوم، استیل، آهن و برنج را با دقت و سرعت بالا برش دهد. برش لیزر استیل چیست؟

این دستگاه سورس لیزر پیشرفته و جدیدی دارد و در توان‌های مختلف 1000، 1500، 2000 و 3000 وات بهترین برش‌ها را با بالاترین دقت و کیفیت روی متریال‌های مختلف ایجاد می‌کند.

دستگاه برش لیزر فلزات RT1530NC با طراحی دقیق مهندسی، امکان بارگذاری و تخلیه ورق‌های متریال را بدون مشکل فراهم می‌کند. طراحی ارگونومیک صفحه کارگیر باعث سهولت در انجام عملیات برش می‌شود و پایه‌های دستگاه به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قطعات بدون آسیب به دستگاه به زمین منتقل می‌شوند. تنظیم پارامترهای کنترلی مانند سرعت برش، نوع گاز و فشار گاز برای ایجاد برش‌های صاف و بدون اکسیداسیون بسیار حائز اهمیت است. گاز کمکی برای دستگاه برش لیزری

این دستگاه در صنایع مختلف از جمله خودروسازی، تولید ورق‌های فلزی، ساخت آسانسور و تبلیغات کاربرد دارد. توانایی کارکرد 24 ساعته و ماندگاری بدون آسیب از ویژگی‌های برجسته این دستگاه برش لیزر فلزات است که توجه صنعتگران را به خود جلب کرده است. 

بیشتر بخوانید: کاربرد دستگاه برش لیزری در تجهیزات آسانسور

بهترین دستگاه‌های برش لیزری
نکات قبل از خرید دستگاه برش لیزر فایبر

جمع بندی موضوع آشنایی با نکات قبل از خرید دستگاه برش لیزر فایبر

در این مقاله به نکات مهمی که قبل از خرید دستگاه برش لیزر فلزات باید مدنظر قرار دهید، پرداخته شده است. این نکات شامل انتخاب شرکت تولید کننده، توان دستگاه، برش ورقه‌های فلزی با انعکاس بالا، گارانتی، شاسی دستگاه، قیمت، دقت برش و برند قطعات است. همچنین بر اهمیت انتخاب مناسب دستگاه برش لیزر و ارتباط آن با افزایش سرعت و راندمان تولید تاکید شده است. شرکت درخشان صنعت پاسارگاد با ارائه گارانتی بی قید و شرط و خدمات پس از فروش، به کاربران خود اطمینان از کیفیت و پشتیبانی دستگاه‌های لیزر فلزات را می‌دهد.

بیشتر بدانید: برش لیزر آهن چیست؟

به طور کلی قبل از خرید یک دستگاه برش لیزر فایبر باید به نکات مهم زیر توجه کرد:

  • تعیین نیازهای کاری خود و اندازه متریال قابل برش
  • انتخاب سورس تابش لیزر مناسب با نیروی بالا، کارایی بالا و طول عمر طولانی (سورس ریکاس)
  • بررسی سیستم کنترل دستگاه و اطمینان از داشتن سیستم کنترل پیشرفته و قابل اعتماد
  • توجه به ایمنی دستگاه و ویژگی‌های ایمنی مانند سیستم‌های اطفاء حریق و حفاظتی
  • بررسی خدمات پس از فروش شامل تامین قطعات یدکی، خدمات تعمیر و پشتیبانی برای اطمینان از بهره‌وری بالا و عمر طولانی دستگاه

با رعایت این نکات، شما می‌توان دستگاه برش لیزر فایبر مناسب برای نیازهای خود را انتخاب کرده و از آن به بهترین شکل استفاده کرد.

در این مطلب از شرکت روتک، به بررسی موضوع نکات قبل از خرید دستگاه برش لیزر فایبر پرداختیم.

شما می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان مجرب ما، مناسب‌ترین دستگاه را تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خرید و آشنایی با دستگاه‌های مختلف به سایت روتک سر بزنید یا با ما تماس حاصل کنید.

ارسال دیدگاه

captcha