Skip to content

آشنایی با کاربرد دستگاه برش لیزری تابلوسازی

کاربرد دستگاه‌های لیزر

همان‌طور که می‌دانید با گسترش و پیشرفت علم، استفاده از لیزر در بسیاری از صنایع کشتی‌سازی، پزشکی، خودروسازی، پوشاک و … راه پیدا کرده است؛ یکی از این موارد، استفاده از برش لیزری در تابلوسازی است.

با استفاده از دستگاه برش لیزری تابلوسازی می‌توان انواع تابلوها را با متریال‌های مختلف در مدت بسیار کوتاهی و با کیفیت بهتری برای کاربردهای مختلف برش داد.

معرفی دستگاه برش لیزری تابلوسازی

تابلوهای تبلیغاتی که در رابطه با تبلیغات، فروش و بازاریابی میان اصناف به کار گرفته شده به شکل‌های متفاوتی قابل ساخت و اجرا هستند؛ ساخت تابلوها در زمان‌های قدیم توسط نیروهای انسانی و بدون دستگاه خاصی انجام می‌شد که بعد از گذر سال‌ها با ورود دستگاه برش لیزری به صنعت تابلوسازی تغییرات چشم‌گیری را ایجاد کرد که این تغییرات دربردارنده کیفیت و سرعت در این صنعت بودند.

دستگاه برش لیزری تابلوسازی با استفاده از اشعه لیزری به‌منظور حکاکی و برش انواع تابلوها با متریال‌های غیرفلزی به کار می‌رود.

سورس دستگاه برش لیزری برای تابلوسازی غیر فلزات، توسط گاز دی‌اکسیدکربن تامین می‌شود. سایزهای مختلفی در بازار از دستگاه‌های برش و حک لیزری وجود دارد که هرکدام دارای قدرت و توان متفاوتی هستند؛ به همین علت مصرف‌کنندگان باید با توجه به نیازهای خود، دستگاه موردنظر را خریداری کنند.

یکی از مزیت‌های اصلی استفاده از دستگاه برش لیزری، این است که بدون هیچ انحرافی و با سرعت بسیار زیاد متریال‌ها را برش دهد؛ بنابراین در صنعت تابلوسازی برای ساختن انواع تابلوهای تبلیغاتی در متروها، مغازه‌ها، شرکت‌ها و دیگر مکان‌ها کاربرد فراوانی دارد. (دستگاه برش لیزری چیست؟)

معرفی دستگاه برش لیزر تابلوسازی

نحوه کارکرد

امروزه با پیدایش دستگاه‌های برش لیزری جهت برش ورق‌های پلکسی، چوبی، آهنی، پی‌وی‌سی، چرمی، مسی، پلاستیکی، شیشه‌ای، ورقه‌ای و متریال‌های دیگر در کوتاه‌ترین زمان و به صورت منظم برش داده می شوند.

روش مورداستفاده در گذشته برای برش حروف حک شده در انواع تابلوها، دست و قیچی و یا اره‌های برقی بود؛ زمان بر بودن و مواج بودن طرح‌ها از جمله ایرادات وارد بر این روش بود.

اما امروزه دستگاه برش لیزری جایگزین بسیار مناسبی برای روش‌های قدیمی است که می‌توان نقش و طرح‌های حک شده را بدون هیچ‌گونه موجی روی انواع تابلوها با متریال‌های مختلف حکاکی کرده و یا برش داد.

افراد بعد از خریداری دستگاه برش لیزری دارای اندازه مشخصی است که باید وسایل مورداستفاده دیگر مانند کامپیوتر که دارای نرم‌افزارهای خاصی است را در اختیار داشته باشند.

افراد تابلوساز باید با استفاده از نرم‌افزارهای خاص مانند اتوکد، انواع نقش و نگارها و حروف را روی تابلوهایی با انواع غیر فلزات حکاکی و ترسیم کنند.

بعد از حکاکی حروف روی تابلوها، پردازشگر این دستگاه اقدام به برش این نقش و نگارها می‌کند و خیلی سریع و بادقت کامل برش‌ها را انجام می‌دهد.

نحوه کارکرد دستگاه لیزر تابلوسازی

معرفی اجزای دستگاه برش لیزری تابلوسازی

دستگاه برش لیزری تابلوسازی دارای اجزای مختلفی مانند دو آینه، یک تیوب، هد و … است که هر کدام عمل خاصی را انجام می‌دهند که کارکرد آنها در کنار هم سبب برش لیزری می‌شود.

این دستگاه با اشعه لیزر و تامین انرژی به وسیله گاز دی اکسید کربن، اقدام به برش تابلوها می‌کند.

تیوب لیزر دستگاه، اشعه لیزر را به عقب و جلو حرکت می‌دهد که با استفاده از انرژی دی‌اکسیدکربن تامین می‌شود که باید مرتبا شارژ شود و یا در برخی مواقع تعویض شود؛ دو آینه موجود در دستگاه به شکل موازی روبروی هم قرار گرفته‌اند که فرآیند تابش لیزر و برگرداندن آن می‌شود.

در نهایت هد موجود در دستگاه، اشعه را به تابلو می‌رساند و عملیات برش را انجام می‌دهد.

چیلر، پمپ هوا، پمپ آب، صفحات آهنی و … نیز در این دستگاه وجود دارند که هرکدام وظیفه‌ای خاص بر عهده دارند که موجب درست کار کردن این دستگاه می‌شوند.

معرفی اجزای دستگاه لیزر تابلوسازی

کاربردها

چند نمونه از تابلوهای تبلیغاتی همراه با برش لیزری عبارت‌اند از:

  • دستگاه برش لیزر تابلو لایت باکس
  • دستگاه برش لیزر تابلو چلنیوم
  • دستگاه برش لیزر تابلو نئون پلاستیک
  • دستگاه برش لیزر حروف فلزی

کاربردهای دستگاه لیزری تابلوسازی

دستگاه برش لیزری تابلوسازی چیست؟

با استفاده از دستگاه برش لیزری تابلوسازی می‌توان انواع تابلوها را با متریال‌های مختلف در مدت بسیار کوتاهی و با کیفیت بهتری برای کاربردهای مختلف برش داد.

کاربردهای برش لیزری تابلوسازی را نام ببرید.

دستگاه برش لیزر تابلو لایت باکس
دستگاه برش لیزر تابلو چلنیوم
دستگاه برش لیزر تابلو نئون پلاستیک
دستگاه برش لیزر حروف فلزی

ارسال دیدگاه

captcha