Skip to content

برای راه‌اندازی کارگاه چرم‌دوزی از کجا شروع کنیم؟

راه‌اندازی کسب‌و‌کار با دستگاه لیزر

برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم؟ برای یافتن پاسخ این سوال، تا انتهای مقاله همراه ما باشید. با راه‌ اندازی کارگاه چرم می‌توانید کالاها و محصولات چرمی را به مشتریان عرضه کنید. همه چیز از کیف پول و کیف دستی با کیفیت بالا گرفته تا تعمیر چرم ممکن است از طریق راه اندازی کسب و کار چرم در دسترس باشد. امروزه با وجود دستگاه های ‌حک و برش لیزر می‌توان شاهد تحولات چشمگیری در انواع رشته‌های ‌صنعتی و همچنین صنایع دستی بود.

شاید برایتان جالب باشد که با وجود این دستگاه‌ها هیچ ضرورتی به خروج از منطقه شهری نیست و با خرید یک دستگاه برش لیزر می‌توانید کارگاه چرم را حتی در خانه تان راه اندازی نمایید. در این مطلب از سایت روتک بیاموزید که چگونه کسب و کار چرم خود را راه اندازی کنید. ابتدا مقدمات راه اندازی یک کارگاه و اقدامات لازم برای این کار را توضیح می‌دهیم و سپس توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید کار خودتان را با استفاده از دستگاه برش لیزری راحت‌تر نمایید!

ما این راهنمای ساده برای راه اندازی کارگاه چرم یا به اصطلاح عامیانه برای راه اندازی کارگاه دباغی را گردآوری کرده‌ایم تا به تمامی آن افرادی کمک کنیم که قصد دارند با این کار، علاوه بر کارآفرینی گامی در جهت بهبود صنعت کشور عزیزمان ایران بردارند. این مراحل تضمین می‌کند که کسب و کار جدید شما به خوبی برنامه ریزی شده، به درستی ثبت شده و با مراحل قانونی مطابقت دارد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید و تنهایمان نگذارید.

برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم؟

کاربردهای زیادی برای کالاهای چرمی وجود دارد و محصولات چرمی شامل پوشاک و دکوراسیون منزل است.

  • صنایع پوشاک: چرم اغلب برای دوخت لباس مانند کت چرم، شلوار چرمی، لباس چرمی، بلوز چرمی، دستکش و کلاه چرمی و غیره استفاده می‌شود.
  • صنایع کفش: از آنجایی که چرم پارچه‌ای بادوام و جذاب است، کفش‌های چرمی یک کالای محبوب هستند. از چرم برای ساخت انواع کفش، از چکمه گرفته تا کفش پاشنه بلند استفاده می‌شود.
  • صنایع مبلمان: چرم یک متریال محبوب برای تولید محصولات تزئیناتی، روکش مبلمان و صنایع دستی است. صندلی‌های خودرو نیز اغلب با روکش چرمی ساخته می‌شوند و نمای داخلی چرمی معمولا در خودروهای لوکس به چشم می‌خورد.
  • صحافی: چرم ماده‌ای محبوب برای صحافی کتاب‌های گالینگور است و برای جلد برخی از کتاب‌ها استفاده می‌شود. بیشتر چرم‌هایی که برای صحافی استفاده می‌شوند دباغی گیاهی هستند، زیرا چرم را نرم و انعطاف‌پذیر می‌کند و به راحتی اطلاعات روی ستون کتاب نشان می‌دهد.

برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم: کسب درآمد

یک تجارت چرم از فروش چرم و محصولات چرمی و همچنین تعمیر کالاهای چرمی مانند کفش و پوشاک، کیف پول، چمدان یا … کسب درآمد می‌کند. قیمت گذاری مشتری تا حد زیادی به آنچه می‌فروشید و ارائه می‌کنید، بستگی دارد. کاملا در مورد رقابت موجود در بازار تحقیق کنید تا ببینید با توجه به کیفیتی که ارائه می‌دهید، محصولات خودتان را چقدر می‌توانید منصفانه قیمت گذاری کنید.

برخی از محصولات چرمی سطح و کیفیت بالا می‌توانند میلیونی ارزش گذاری شوند، در حالی که تعمیر برخی از اقلام چرمی ممکن است فقط 100 تا 200 هزار تومان قیمت داشته باشند. پس مهم است که آنچه را که ارائه می‌دهید، درک کنید و بر اساس کارتان، هزینه و قیمت آن را تعیین کنید.

برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم: ابزارآلات و تجهیزات

بعد از راه اندازی کارگاه چرم باید به فکر خرید ابزارآلات و تجهیزات لازم برای کارگاه بیفتید. اما وسایل مورد نیاز برای چرم کدام‌اند؟

  • سوزن برای دوخت چرم
  • موم برای درخشش چرم و چرب کردن نخ
  • نخ کتان یا موم دار برای دوخت چرم
  • درفش برای ایجاد سوراخ روی چرم
  • خط کش فلزی برای مشخص کردن خطوط دوخت روی چرم
  • قیچی مخصوص چرم برای برش
  • دستگاه‌ دکمه زن یا پرچ زن برای سوراخ کردن چرم
  • گیره پا اسبی برای ثابت نگه داشتن چرم و ممانعت از حرکت جابه‌جایی چرم در حین دوخت
  • اسپیسرکوک برای به جا گذاشتن فواصل منظم بر روی چرم
  • دستگاه پرچ چرم برای ایجاد حفره‌های متناسب با نوع کار
  • چکش یا مشته برای وصل و محکم کردن چرم و تو های آن
  • سنبه برای ایجاد سوراخ بر روی چرم
برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم؟
برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم

برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم: 10 مرحله راه اندازی کارگاه چرم

مرحله 1: کسب و کار خود را برنامه ریزی کنید

داشتن یک طرح و برنامه روشن برای موفقیت به عنوان یک کارآفرین ضروری است. طرح و برنامه به شما کمک می‌کند تا ویژگی‌های کسب و کار خود را ترسیم کرده و برخی ناشناخته‌ها را کشف کنید. چند موضوع مهم که باید در نظر گرفته شود، عبارت‌اند از:

برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم: هزینه‌های راه اندازی کارگاه چرم کدام‌اند؟

بسته به تمرکزتان، می‌توانید با هزینه‌های سربار نسبتا کم در یک تجارت چرم شروع کنید. اگر قصد دارید محصولات و اقلام پیش ساخته شده را به صورت آنلاین از خانه خود به فروش برسانید، باید بیشتر تمرکز خودتان را صرف افزایش فالوورهای خود کنید. کیف‌های دستی، کیف پول، دستکش و اقلام چرمی کوچک‌تر را می‌توان به صورت عمده خریداری کرد و تا زمان دریافت سفارش و ارسال آنها برای مشتریان، آنها را در خانه و جاهای دیگری مثل انبار یا… نگهداری کرد.

برای دستیابی به مشتریان، کارهای زیادی مثل طراحی یک وب سایت اینترنتی، راه اندازی یک پیچ اینستاگرامی یا دسترسی به گزینه‌های خرده فروشی آنلاین مانند دیجی کالا یا … نیاز دارید.

اما اگر تصمیم دارید خارج از خانه و داخل یک مغازه کار کنید، باید هزینه‌های اجاره، خدمات آب و برق و بیمه تجاری را در نظر بگیرید. اگرچه این امر هزینه‌های سربار شما را افزایش می‌دهد؛ اما بسته به موقعیت فروشگاه، ممکن است به مشتریان بیشتری دسترسی پیدا کنید.

اگر هم قصد دارید محصولات چرمی را خودتان تولید کنید یا خدمات و تعمیرات کالاهای چرمی را ارائه دهید، باید هزینه‌های مواد و تجهیزات مانند چرخ خیاطی صنعتی، سوزن‌های چرم، ابزارهای برش، الگوها و غیره را هم به مبلغ هزینه‌هایتان اضافه کنید.

برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم: هزینه‌های جاری راه‌ اندازی کارگاه چرم

بیشتر هزینه‌های جاری مربوط به مواد و محصولات نهایی است، به خصوص اگر به صورت آنلاین کار کنید. در صورت داشتن فروشگاه فیزیکی بایستی هزینه‌های اجاره، خدمات آب و برق، اینترنت و تلفن و مقداری تبلیغات را به آن اضافه نمایید.

برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم: بازار هدف شما کیست؟

بازار هدف شما به احتمال زیاد شامل مشتریانی خواهد بود که قبلا اقلام چرمی را خریداری کرده‌اند. بهتر است بدانید که اگرچه چرم محبوب است، اما بسیاری از مصرف کنندگان از خرید محصولات حیوانی اجتناب می‌کنند؛ بنابراین جذب مشتریانی که دوام، ناهمواری و در عین حال کیفیت عالی و ظاهر و احساس محصولات چرمی را دوست دارند، بسیار مهم است.

برخی از اقلام می‌توانند قیمت مناسب و مقرون به‌صرفه ای داشته باشند، اما بیشتر کالاها و خدمات شما بایستی کمتر از قیمت‌های لوکس فروشگاه‌های بزرگ باشند.

برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم: نام کسب‌وکار خود را چه خواهید گذاشت؟

بعد از راه اندازی کارگاه چرم، انتخاب یک نام مناسب برای آن، بسیار حائز اهمیت و چالش برانگیز است. هنگام ثبت یک نام برای کسب و کارتان، توصیه می‌کنیم با بررسی موارد زیر در مورد نام کسب‌وکار خود تحقیق کنید:

  • نوع تجارت و برندهای تجاری منطقه و استان شما
  • پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی
  • در دسترس بودن دامنه وب
برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم؟
برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم

مرحله 2: یک شخصیت حقوقی تشکیل دهید

کسب و کار چرم خود را به یک شخصیت حقوقی تبدیل کنید. برخی از متداول‌ترین انواع ساختار شرکت‌های تجاری در ایران عبارت‌اند از: شرکت تضامنی، شرکت نسبی، مالکیت انحصاری، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص، شرکت سهامی عام، شرکت تعاونی و… ایجاد یک نهاد تجاری قانونی مانند یک شرکت با مسئولیت محدود می‌تواند از دارایی‌های شخصی شما محافظت کند! چگونه؟

مسئولیت افراد در این شرکت‌ها در قبال طلبکاران شرکت، محدود به آورده آن‌ها در شرکت است و در صورت شکایت از کسب و کارتان، فرد شخصاً مسئول شناخته می‌شود و نسبت به دارایی شخصی او هیچ حقی وجود نخواهد داشت.

برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم: مرحله 3: برای مالیات ثبت‌نام کنید

قبل از افتتاح و راه اندازی کارگاه چرم و شروع فعالیت کسب و کار چرم خودتان، باید در سازمان امور مالیاتی ثبت نام کنید. بسته به اینکه کدام ساختار تجاری را انتخاب می‌کنید، ممکن است گزینه‌های مختلفی برای مالیات بندی کسب و کار خود داشته باشید. مالیات‌های منطقه‌ای خاصی وجود دارد که ممکن است برای کسب و کار شما اعمال شود.

مرحله 4: یک حساب بانکی تجاری باز کنید

استفاده از حساب‌های بانکی و اعتباری اختصاصی تجاری برای حفاظت از دارایی‌های شخصی شما ضروری است. چون هنگامی که حساب‌های شخصی و تجاری شما با هم ترکیب می‌شود، دارایی‌های شخصی شما (خانه، ماشین و سایر اشیا با ارزش) در صورت شکایت از تجارت شما در معرض خطر قرار می‌گیرد. پس بازکردن یک حساب تجاری بعد از راه اندازی کارگاه چرم، دارایی‌های شخصی شما را از دارایی‌های شرکت شما جدا می‌کند که این امر برای حفاظت از دارایی‌های شخصی ضروری است.

در ضمن افتتاح یک حساب تجاری تشکیل پرونده حسابداری و مالیاتی را آسان می‌کند و می‌تواند به شما کمک کند تا کارت‌های اعتباری و سایر منابع مالی را به نام کسب‌وکار خودتان (به جای نام خودتان) و با نرخ‌های بهره بهتر و موارد دیگر دریافت کنید. علاوه بر این در هنگام درخواست برای وام تجاری، افتتاح حساب بانکی تجاری الزامی است.

توصیه می‌شود با بررسی بهترین بانک‌ها برای کسب و کارهای کوچک، بهترین بانک را برای افتتاح حساب تجاری‌تان پیدا کنید. در ضمن دریافت کارت اعتباری تجاری به شما کمک می‌کند تا با قرار دادن همه هزینه‌های کسب و کار خود در یک مکان، هزینه‌های شخصی و تجاری را از هم جدا کنید.

یک حساب بانکی تجاری باز کنید
برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم

مرحله 5: حسابداری کسب و کارتان را تنظیم کنید

ثبت مخارج و منابع درآمدی مختلف بعد از راه‌ اندازی کارگاه چرم و انجام سایر اقدامات لازم، برای درک عملکرد مالی کسب و کار شما بسیار مهم است. در صورتی که صورت‌های مغایرت بانکی، حساب‌های دریافتنی و پرداختنی، دفتر صندوق و دفتر حسابداری کل خودتان را تنظیم نمایید، بررسی پرونده مالیاتی سالانه شما را بسیار ساده می‌کند. می‌توانید برای این کار از نرم‌افزارهای ارزان یا رایگان حسابداری مختلف و نرم‌افزارهای صفحه‌گسترده مانند اکسل بهره بگیرید. برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف حسابداری بعد از پردازش اطلاعات مختلف حسابداری، داده‌ها را به برنامه‌هایی مانند اکسل منتقل می‌کنند. همچنین این نرم‌افزارها با تولید فاکتور و پیگیری هزینه‌ها، امور پیچیده‌تر و تخصصی‌تر را به حسابدار مجموعه کاری واگذار می‌نمایند.

در ضمن بعد از دریافت مبالغ نقدی، آنها را سریع به حساب کاری‌تان منتقل نمایید؛ چون در غیر این صورت ممکن است آنها را برای مصارف مختلف خرج کنید و در حساب‌ها و پرداخت‌های آینده‌تان با مشکل مواجه شوید. ثبت‌ کردن پرداختی‌های مشتری و همچنین خریدهای انجام شده برای کسب و کارتان، جزو ضروریات تنظیم حسابداری کسب و کار است و می‌تواند منجر به کاهش مالیات پرداختی‌تان شود. نظم دادن به فاکتورهای فروش هم می‌تواند در سر و سامان دادن به وضعیت حسابداری تان مفید باشد.

مرحله 6: گواهی‌ها و مجوزهای لازم را دریافت کنید

در ادامه مقاله برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم به گواهی‌های لازم اشاره خواهیم کرد. برخی از گواهی‌ها و مجوزهای دولتی ممکن است برای راه‌ اندازی یک کارگاه چرم مورد نیاز باشد. عدم دریافت مجوزها و گواهی‌های لازم می‌تواند منجر به جریمه‌های سنگین یا حتی باعث تعطیلی کسب‌وکار شما شود. برای اطلاعات در مورد اخذ مجوزهای محلی می‌توانید به اداره مربوطه شهر یا استان خود مراجعه کنید یا از یکی از انجمن‌های محلی ثبت شده کمک بگیرید. برخی از مجوزهای لازم برای راه اندازی کارگاه چرم و تولید محصولات چرم عبارت‌اند از:

  • جواز تاسیس کارگاه
  • پروانه تولید کارگاهی
  • گواهی توانمندی مدیر فنی و یا استادکار چرم

از آنجایی که سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به امور مربوط به صنایع دستی در ایران می‌پردازد، شما باید برای اخذ انواع مجوز تولید محصولات چرم به این سازمان مراجعه کرده، درخواست اخذ مجوزهای لازم را بدهید و مجوزهای مورد نیاز خودتان را از این سازمان دریافت نمایید.

گواهی‌ها و مجوزهای لازم را دریافت کنید
برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم

مرحله 7: بیمه تجاری بگیرید

بعد از راه اندازی کارگاه چرم، کسب و کار شما نیاز به بیمه دارد تا ایمن باشد و قانونی فعالیت کند. بیمه تجاری یا بیماری بازرگانی نوعی بیمه اختیاری است که افراد بر اساس شرایط خود برای تهیه آن اقدام می‌کنند. بیمه تجاری از رفاه مالی شرکت شما در صورت خسارت تحت پوشش محافظت می‌کند. انواع مختلفی از بیمه‌نامه‌ها برای انواع مختلف مشاغل با ریسک‌های مختلف وجود دارند و سقف پوشش بیمه نامه با توجه به ارزش سرمایه افراد تعیین می‌شود. اگر از انواع خطراتی که کسب و کار شما ممکن است با آن مواجه شود مطمئن نیستید، با بیمه مسئولیت عمومی شروع کنید.

لازم است در ادامه مقاله برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم تاکید کنیم این رایج ترین پوششی است که کسب و کارهای کوچک به آن نیاز دارند، بنابراین مکانی عالی برای شروع کسب و کار چرم شما است. یکی دیگر از بیمه نامه‌های قابل توجه که بسیاری از مشاغل به آن نیاز دارند، بیمه غرامت کارگران است. اگر کسب و کار شما کارمند داشته باشد، این شانس خوبی است که پوشش غرامت کارگران را داشته باشید. برخی دیگر از انواع بیمه‌های بازرگانی عبارت‌اند از:

  • بیمه مسئولیت حرفه‌ای
  • بیمه مسئولیت تولیدکنندگان کالا
  • بیمه مسئولیت کارفرما در برابر کارکنان
  • بیمه مسئولیت جامع شهرداری
  • بیمه مسئولیت تابلوهای تبلیغاتی
  • بیمه اموال تجاری
  • بیمه باربری
  • بیمه پول
  • بیمه آتش سوزی واحدهای صنعتی
  • بیمه آتش سوزی واحدهای غیر صنعتی

برای مطالعه مقاله روش های برش پارچه روی لینک کلیک کنید

مرحله 8: نام تجاری و برند خود را تعیین کنید

برند شما همان چیزی است که شرکت شما قرار است با آن شناخته شود و همچنین اینکه چگونه کسب و کار شما توسط عموم درک می‌شود. یک برند قوی به کسب و کار شما کمک می‌کند تا از رقبا متمایز شود. توصیه می‌کنیم در مورد طراحی لوگوی کسب و کار کوچک خودتان حساسیت و خلاقیت به خرج دهید و بهترین لوگوی منحصر به فرد برای کسب و کارتان را ایجاد کنید.

معروفیت و شهرت خیلی مهم است. اطمینان حاصل کنید که کار باکیفیتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهید یا هیچ گونه تعللی در ارسال سفارش‌ها خود نداشته و سریع عمل می‌کنید. همیشه یک نگرش حرفه‌ای و مودبانه با مشتریان و فروشندگان حفظ کنید. همچنین باید تلاش کنید تا بهترین طرح‌ها و محصولات را به مشتریان خود ارائه دهید. از کار خود راضی نشوید و سعی کنید همیشه کیفیت کار خودتان را بالاتر ببرید.

نام تجاری و برند خود را تعیین کنید
برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم

مرحله 9: وب سایت کسب و کار خود را ایجاد کنید

بعد از راه اندازی کارگاه چرم، تعیین برند و ایجاد لوگوی تجاری خودتان، قدم بعدی ایجاد یک وب سایت برای فروش آنلاین محصولات تولیدی تان است. در حالی که ایجاد یک وب‌سایت یک مرحله ضروری است، برخی ممکن است نگران باشند که نتوانند آن را بدرستی مدیریت نمایند؛ زیرا آنها هیچ تجربه‌ای در ساخت وب سایت ندارند. شاید این گونه ترس‌ها در 10 سال قبل منطقی به نظر می‌رسید، اما فناوری وب در چند سال گذشته شاهد پیشرفت‌های عظیمی بوده است که جای هیچ‌گونه نگرانی برای صاحبان مشاغل کوچک و حتی کسب و کارها بزرگ وجود ندارد.

دلایل اصلی برای به تعویق نینداختن ساخت وب سایت تجاری

  • غالب مشاغل امروزی دارای وب سایت هستند و اندازه یا صنعت کسب و کار شما برای آنلاین کردن کسب و کار شما مهم نیست.
  • اکانت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند پیج اینستاگرامی جایگزین خوبی برای وبسایت تجاری نیستند.
  • ابزارهای سازنده وب سایت مانند GoDaddy Website Builder ایجاد یک وب سایت اساسی را بسیار ساده کرده است. پس برای ایجاد وب سایتی که بتوانید به آن افتخار کنید، نیازی به استخدام یک توسعه دهنده یا طراح وب ندارید.

درادامه مقاله برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم به سایر سازندگان محبوب وب سایت اشاره خواهیم کرد که عبارتند از:

  • WordPress
  • WIX
  • Weebly
  • Squarespace
  • Shopify

مرحله 10: سیستم تلفنی کسب و کار خود را راه اندازی کنید

راه اندازی سیستم اتوماسیون تلفنی و ارائه خدمات تلفنی به مشتریان برای کسب ‌و کارتان علاوه بر اینکه به جدایی و خصوصی نگه‌داشتن زندگی شخصی و زندگی تجاری شما کمک می‌کند (چون دیگر نیازی به پاسخگویی تماس‌ها از طریق تلفن همراهتان نیستید) همچنین به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را خودکارتر کنید، به کسب و کارتان مشروعیت بخشید، و پیدا کردن و تماس را برای مشتریان بالقوه تان آسان‌تر نمایید.

سیستم تلفنی کسب و کار خود را راه اندازی کنید
برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم

برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم: دستگاه برش لیزر

ما در این بخش از مطلب، سعی کرده‌ایم تا همه آن چیزهایی که برای حکاکی‌های ظریف و برش‌ لیزری چرم طبیعی یا جیر باید بدانید، پوشش دهیم.به راستی چگونه می‌توان از دستگاه لیزر برای راه‌ اندازی کارگاه چرم و برش و حکاکی چرم استفاده کرد. با حکاکی لیزری با استفاده از دستگاه برش لیزری می‌توانید به سرعت مواد ساخته شده از چرم طبیعی یا جیر را با کیفیت بالا برش دهید.

فناوری لیزر بسیاری از زمینه‌های کاربردی خلاقانه در پردازش چرم را به شما ارائه می‌دهد. شخصی سازی ارزان و در عین حال ظریف، برندسازی لوگوها یا جزئیات برش ظریف، باعث بهبود کیفیت محصولات چرمی و ایجاد و ارزش‌افزوده برای آنها می‌شود و این یعنی متمایز شدن از رقبا! آیا می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد حکاکی لیزری و برش لیزری چرم داشته باشید؟ هم اکنون با کارشناسان شرکت روتک با شماره 90 000 480 021 تماس حاصل فرمایید.

برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم: کارهایی که می‌توانید با دستگاه برش لیزر انجام دهید

استفاده از فناوری لیزر در فراوری مواد از پانزده یا بیست سال پیش آغاز شد. با کاهش قیمت دستگاه حکاکی لیزری، این دستگاه‌ها بازار مصرفی رو به افزایشی را پوشش دادند و به تدریج نه تنها به شرکت‌های متوسط، بلکه شرکت‌ها و کارگاه‌های کوچک نیز نفوذ کردند.

در ادامه مقاله برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم باید گفت، امروزه می‌توان دستگاه برش یا حکاکی لیزری را مانند دستگاه برش لیزر خانگی rt6040 و دستگاه برش لیزر 130 × 90 حتی برای استفاده شخصی خریداری کرد و یا حتی از قطعات خریداری شده مونتاژ کرد. تجهیزات لیزر CNC همه کاره هستند و قادر به برش تخته سه لا MDF و سایر سطوح چوبی، پلکسی‌گلاس و سایر پلاستیک‌ها (به استثنای PVC)، لاستیک، چرم، مقوای راه‌راه و ساده، پارچه و مواد غیر بافته، خز، فلزات و غیره هستند.

  • برش تخته سه لا: با استفاده از قابلیت‌های پرتو لیزر، چیزهای مفید زیادی از تخته سه لا بریده می‌شود. اینها جعبه‌های جواهرات، جعبه‌های هدیه، کیت‌های ساخت و ساز برای کودکان و بزرگسالان، شاخص‌ها و علائم روی در، شماره‌های کمد لباس، ارقام برای دکوراسیون داخلی، حروف و اعداد برای ساخت کتیبه‌های تعطیلات و موارد دیگر هستند.
  • برش فلز: فلز تنها محدود به ساخت لوله و چرخ‌دنده نیست، بلکه گستره شگفت انگیزی از محصولات روباز است که با لیزر فیبر روی ورق فلزی برش داده می‌شوند. پروانه‌های به‌دست‌آمده، مجسمه‌های زیبای زن، شبح‌های حیوانات و چیزهای دیگر به دکوراسیون قفسه‌های داخلی تبدیل می‌شوند.
  • صنایع‌دستی: برای ساخت صنایع دست ساز بیشتر از دستگاه‌های لیزر خانگی مینیاتوری استفاده می‌شود که به دلیل اندازه جمع و جور قابل استفاده در منزل هستند. این دستگاه‌ها علیرغم اندازه کوچک، از کیفیت برش همتایان صنعتی چیزی کم ندارند، تفاوت فقط در قدرت دستگاه و سرعت کارکرد مشاهده می‌شود. با این حال، برای ساخت قطعات یا محصولات در مقیاس کوچک مثل برش لیزری جواهرات چرم، اسباب بازی، دانه‌های برف، حروف و اعداد نمد، ساخت کارت و دعوت نامه برای تعطیلات از کاغذ و مقوا، پایه جواهرات پلکسی و غیره آنها کاملا کافی هستند. راه اندازی کارگاه چوبی با دستگاه برش لیزری نمونه‌ای از کاربرد دستگاه برش لیزری است.
  • حکاکی: نقاشی‌ها، کتیبه ها، الگوها و حتی عکس‌ها با وضوح بالا، اعمال شده توسط پرتو لیزر بر روی سطح محصولات، در حداکثر جزئیات، وضوح و انطباق کامل با تصویر اصلی متفاوت است. ساعت، فندک، جواهرات و جواهرات لباس، پایه‌های مرمر برای دفتر، کالاهای چرمی را می‌توان به عنوان هدیه ارائه کرد.
  • سوراخ کردن: قبلاً به این واقعیت اشاره کردیم که پرتو لیزر یک ابزار چند منظوره است و نه تنها می‌تواند لایه سطحی مواد را بسوزاند و آنها را به قطعات تقسیم کند، بلکه سوراخ‌هایی را نیز در آنها ایجاد کند. سوراخ لیزری در ساخت بردهای مدار برای مهندسی برق، تولید مکانیزم ساعت استفاده می‌شود، اما جهت اصلی تزئین کفش، لباس، کالاهای چرمی و اقلام دست ساز است.
موارد قابل توجه در راه اندازی کارگاه چرمی
برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم

برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم: مزایای فناوری لیزری و برش لیزر چرم

چرا بعد از راه‌ اندازی کارگاه چرم استفاده از دستگاه برش لیزر، ابزار مناسبی برای برش لیزری چرم است؟ شرکت‌های تولیدی اغلب به یک فرایند تولید کاملاً شخصی‌سازی شده و قابل اعتماد برای محصولات خود نیاز دارند. تولید لیزری یک فرایند دیجیتال، بدون تماس و بدون سایش است. نتیجه برش و حکاکی با کیفیت، ارزش محصول را افزایش می‌دهد.

  • افزایش بهره وری به لطف سرعت برش دائمی بالا
  • کوتاه تر شدن زنجیره تامین به لطف تولید داخلی
  • اجرای برش دقیق و قابل اعتماد
  • قدرت لیزری بالای ماشین‌های لیزری برای پردازش
  • ادغام آسان فرایند برش لیزر با پشتیبانی جامع
  • گردش کار خودکار بدون مراحل عملیاتی دستی هنگام برش
  • جلوگیری از ساییدگی لبه برش و ایجاد لبه‌های ‌صاف و محکم
  • نتایج برش قابل اعتماد به لطف ابزارهای بدون سایش
  • برش تمیز و ایمن
  • ایجاد طرح‌ها و نقوش ظریف
  • برش هم‌زمان چندین لایه چرم
  • تعامل بهینه سخت‌افزار و نرم‌افزار برای دستیابی به نتایج کامل برش
مزایای استفاده از فناوری لیزری و برش لیزر چرم
برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم

برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم: انواع چرم

  • چرم اصل (Genuine leather) چرم اصل به معنای چرم عالی نیست، فقط به این معنی است که مقداری چرم در مواد وجود دارد. چرم اصل در واقع چرم واقعی است، یعنی مواد از پوست حیوانات واقعی به دست می‌آید یا نوعی چرم در مواد وجود دارد. در حالی که کیفیت آن به هیچ وجه به پای چرم تمام دانه یا چرم دانه درشت نمی‌رسد، ولی هنوز از پوست حیوانات واقعی است.
  • چرم طبیعی (Natural leather) از پوست خام حیوانات به دست می‌‌‌آید که از طریق دباغی به شکلی درمی‌آید که قابل استفاده باشد و دوام بالایی نیز داشته باشد.
  • جیر (Suede) جیر از قسمت زیرین پوست حیوان ساخته می‌شود که پرزهای نرم و صافی دارد و معمولا از حیوانات جوان‌تر تهیه می‌شود، زیرا پوست حیوانات مسن‌تر زبرتر هستند.
  • چرم مصنوعی (Artificial leather) این چرم از پوست حیوانات ساخته نشده و در عوض از مواد مصنوعی ساخته شده است، اگرچه دوام و ماهیت متخلخل آن مانند چرم واقعی نیست.
  • چرم لیزری (Laser Leather) که یک چرم مصنوعی با کیفیت بالا و دو رنگ است و به طور ویژه برای کاربردهای لیزری ساخته شده است.
چرم مناسب برای برش لیزری و حکاکی لیزری
برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم

برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم: نکات ایمنی و بهداشتی

  • از وسایل و تجهیزات ایمنی مثل عینک، دستکش ماسک و لباس کار مخصوص و مناسب استفاده نمایید.
  • داشتن یک جعبه کمک‌های اولیه و اشک مصنوعی برای شستشوی چشم در کارگاه جزو ضروریات است.
  • برای جلوگیری از عدم سوختگی اعضا و اندام‌های بدنتان، در مسیری که لیزر از آن عبور می‌کند، قرار نگیرید.
  • تمیز کردن مرتب دستگاه برش لیزری می‌توانند در افزایش عملکرد و کارایی دستگاه مفید و مؤثر باشد.
  • برای جلوگیری از خطرات برق‌گرفتگی، از دست زدن به پاور ولتاژ بالا جداً خودداری نمایید.
  • در صورت استفاده از دستگاه برش لیزر خانگی برای راه اندازی کارگاه چرم، با تهیه یک چیلر 3000 می‌توانید عملکرد تیوب لیزر و طول عمر آن را افزایش دهید.
  • برای اینکه آینه‌ها و لنزهای دستگاه برش لیزی پرز نداشته باشند، توصیه می‌کنیم آنها را با پارچه‌های بدون پرز و مایع مخصوص تمیزکننده عینک‌های طبی یا مانیتور تمیز کنید.
  • تمیزکردن هفتگی ریل‌های دستگاه برش لیزری با انژکتور شور، سمباده و روغن چرخ خیاطی را فراموش نکنید.
رعایت نکات ایمنی و بهداشتی که باید در راه اندازی کارگاه چرم
برای چرم دوزی از کجا شروع کنیم

چرم چیست؟

چرم چیست؟
چرم به هر پارچه‌ای گفته می‌شود که از پوست حیوانات ساخته شود. چرم‌های مختلف از حیوانات مختلف و با تکنیک‌های مختلف عمل آوری  به دست می‌آیند. پوست گاو محبوب ترین نوع پوست حیوانات است که برای چرم استفاده می‌شود و حدود 65 درصد از کل چرم تولید شده را شامل می‌شود.
تقریباً از هر حیوانی می‌توان چرم ساخت، از تمساح گرفته تا خوک و…. چرم پارچه‌ای بادوام و مقاوم در برابر چین و چروک است و بر اساس نوع حیوان، درجه و نوع عمل آوری می‌تواند ظاهر و حس‌های متفاوتی به خود بگیرد. بهتر است بدانید که تاریخچه چرم به بیش از 7000 سال قبل بازمی‌گردد.

دباغی چیست؟

دباغی چیست؟
طی فرایند دباغی که در کارخانه‌ها چرم سازی صورت می‌گیرد، ابتدا پوست حیوانات به پوست فسادناپذیر و قابل استفاده برای ساخت انواع محصولات چرمی تبدیل می‌شود تا در کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی دیگر، انواع محصولات چرمی از این پوست دباغی شده تولید شود.

دو مدل پرکاربرد از دستگاه‌های ‌برش لیزر استفاده شده در کارگاه‌های ‌صنایع دستی چرمی کدام‌اند؟

·         RT1390
·         RT6040

راه‌اندازی یک کارگاه چرم چقدر می‌تواند سود داشته باشد؟

بسته به آنچه می‌فروشید و خدماتی که ارائه می‌دهید، می‌توانید درآمد بالایی را کسب کنید، به خصوص اگر بتوانید هزینه‌های سربار خود را پایین نگه دارید.

چگونه می‌توانید کسب و کار چرم خود را سودآورتر کنید؟

با ارائه محصولات مرتبط مانند واکس‌ها و محلول‌های تمیز کننده و مراقبت از چرم و فروش این اقلام همراه با سفارش‌ها و محصولات تولیدی خودتان می‌توانید بسیاری از مشتریان را جذب کنید. حتی خیلی از آنها بدون خرید کالاهای چرمی از شما به خرید محصولات مرتبط با چرمی که عرضه می‌کنید، ادامه خواهند داد.
اگر یک کارگر حرفه‌ای چرم هستید، طرح‌های تخصصی و ساخت‌های سفارشی را ارائه دهید. شما می‌توانید برای خدمات خود قیمت ویژه‌ای در نظر بگیرید، زیرا این منبع درآمد اضافی شما خواهد بود و درآمدزایی اصلی شما از فروش تولیدات محصولات چرمی خودتان خواهد بود.

برای تبلیغ و بازاریابی تجارت چرمتان چه اقداماتی را باید انجام دهید؟

همان‌طور که در بالا ذکر شد، از طریق رسانه‌های اجتماعی و وب سایت، یک حضور آنلاین ایجاد کنید. این امر به شما امکان می‌دهد مشتریانی از سراسر جهان به دست آورید که به رشد نام و معروفیت برند شما کمک می‌کند.
همچنین ممکن است بخواهید عضویت در اصناف و سازمان‌های چرم را به دست آورید. همچنین بازدید از کنوانسیون‌های صنایع دستی و شرکت در نمایشگاه‌های تجاری برای نشان دادن محصولات، کالاها و توانایی‌ها، قابلیت‌ها و مهارت‌های خودتان می‌تواند بسیار مفید باشد.

چه نوع چرم مصنوعی برای برش لیزری و حکاکی لیزری بهتر است؟

LaserLeather یا چرم لیزری یک چرم مصنوعی با کیفیت است که برای حکاکی لیزری بسیار مناسب است. LaserLeather نیاز به نگهداری کمتری دارد و پردازش و عمل آوری آن بسیار آسان است. ویژگی خاص LaserLeather ساختار رنگ دو لایه و ترکیب رنگ‌های خاص انتخاب شده است.
هنگام حکاکی لیزری مواد دو لایه، لایه رویی برداشته می‌شود و حکاکی لایه دوم را در معرض دید قرار می‌دهد. این نوع چرم طیف وسیع و خلاقانه‌ای از کاربردها را ارائه می‌دهد. حکاکی‌های لیزری دقیق و برش‌های لیزری ظریف به سرعت و به راحتی در آن ایجاد می‌شوند.

در راه اندازی کارگاه چرم با دستگاه برش لیزری به چه مواردی باید توجه کنیم؟

·         بودجه
·         فضا و مکان کارگاه
·         طراحی با نرم‌افزار
·         برق کشی
·         رعایت نکات ایمنی
·         رعایت نکات بهداشتی

چگونه می‌توانم چرم را حکاکی کنم؟

در کارگاه‌های چرم می‌توانید چرم را با دستگاه لیزر CO2 حکاکی کنید.

آیا می‌توان چرم را با لیزر برش داد؟

آره. با دستگاه لیزر CO2 می‌توانید چرم را به راحتی با لیزر برش دهید. برش لیزری چرم حتی با قدرت کم لیزر، امکان‌پذیر است.

ارسال دیدگاه

captcha